پس از خارج شدن جلسه از حدنصاب؛

شهردار بندر انزلی انتخاب نشد | کنایه امام جمعه انزلی به اعضای شورا

یکصد و یازدهمین جلسه فوق العاده و علنی شورای شهر انزلی برای انتخاب شهردار به حد نصاب نرسید، موضوعی که امروز با واکنش امام جمعه انزلی نیز رو به رو شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و یازدهمین جلسه فوق العاده و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی با دستور کار انتخاب شهردار بندرانزلی با حضور پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر و حضور عظیمی نژاد کارشناس مسئول معاونت عمرانی فرمانداری انزلی، با موضوع انتخاب شهردار بندرانزلی، روز پنجشنبه ( ۱۲ تیر ) در محل شورا برگزار شد.

این جلسه با غیبت دو عضو شورا آقایان تهمتن وکیل منفرد و یاسر کریم بخش آغاز شد که در ابتدای جلسه نیز مه سیما نصیری صحن شورا را ترک کرد تا جلسه از رسمیت خارج شود و انتخاب شهردار انزلی به جلسه آینده که به صورت فوق العاده خواهد بود موکول شود. مه سیما نصیری دلیل خروج خود از جلسه را کسالت جسمی اعلام کرد.
گفتنی است یاسر کریم بخش صبح روزپنجشنبه طی نامه ای خواستار به تعویق افتادن جلسه انتخاب شهردار شده بود که این نامه برای استعلام به فرمانداری ارسال شد که پاسخ فرمانداری اقدام براساس قوانین و مقررات بود. براساس قانون تنها با درخواست سه عضو شورا امکان خارج شدن دستور کار از جلسه امکان پذیر است اما با توجه به خروج یک عضو شورا از جلسه و غیبت دو عضو شورا، جلسه به حدنصاب نرسید و از رسمیت خارج شد.

خوب است که اینها ائتلاف بودند، اگر اختلاف بودند چه می‌خواست بشود

امام جمعه بندرانزلی در خطبه های امروز نماز جمعه خاطر نشان کردند: بنابراین این اشخاص و جریانات خود باید پاسخگوی این ناتوانی و کاستی‌ها و معضلات ایجاد شده باشند، در مصداق کوچک و شهرستانی می‌توان به عملکرد شوراهای شهر توجه کرد؛ در بندرانزلی شورایی انتخاب می‌شود که نمی‌تواند شهردار انتخاب کند، آیا مقصر این هم نظام است؟

 شمس الدین عملکرد شورای شهر در انتخاب شهردار را بسیار ضعیف دانستند و عنوان کردند: چند روز پیش اعضای شورای شهر را دعوت کردم و تاکید کردم نسبت به انتخاب شهردار بیش از این تعلل نشود، ما در انتخاب شخص نظری نداریم و باید بر اساس معیارهای خودتان هر فردی را که تشخیص می‌دهید انتخاب کنید تا این بحث دیگر ادامه پیدا نکند و آنها قول دادند روز گذشته در جلسه‌ی شورا حتما شهردار را انتخاب می‌کنند؛ اما به قولی که به بنده دادند عمل نکردند و این عدم پایبندی و بی تعهدی آنها مایه تاسف است.

وی افزود: مگر نمی‌دانند که برای برگزاری هر جلسه‌ی شورای شهر چقدر هزینه مادی و معنوی صرف می‌شود که بدون احساس مسئولیت جلسه را ترک می‌کنند یا حضور پیدا نمی‌کنند؟ پشت پرده‌های ‌جریانان سیاسی و بعضی مسائل دیگر را کاری نداریم و در خوش‌بینانه ترین حالت باید بگوییم که توان اداره این مسئولیت را ندارند، بهتر است آنهایی که تعهد لازم ندارند از این مسئولیت استعفا بدهند و بروند.

امام جمعه بندرانزلی گفت: مگر انتخاب شهردار چقدر زمان لازم دارد و چرا بعضی‌ها به جای طرح دیدگاه‌ها، جلسات را ترک می‌کنند؟ حالا خوب است که اینها ائتلاف بودند، اگر اختلاف بودند چه می‌خواست بشود.

Share