رییس پلیس راه گیلان مطرح کرد؛

بیشترین فوتی مربوط به عدم توجه به جلو و انحراف به چپ است|نصب دوربین در تمامی بزرگراه های گیلان

رییس پلیس راه استان گیلان مطرح کرد: بیشترین فوتی مربوط به عدم توجه به جلو با ۲۷ درصد و تجاوز به چپ یا همان انحراف به چپ با ۱۵ درصد بوده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جاور صفاری، رییس پلیس راه گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسانه ها با اطلاع رسانی سبب آگاهی بخشی در بین جامعه می شوند، گفت: رسانه‌ها با بیان و قلمشان باعث انتقال مفاهیم و قوانین در حوزه ترافیکی به مردم و همچنین سبب انضباط بخشی به عبور و مرور می گردند. این اطلاع رسانی، باعث کاهش تصادفات ناشی از نا آگاهی مردم به قوانین خواهد شد.

سرهنگ صفاری با اشاره به آغاز طرح تابستانی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی استان در جاده ها، افزود: این طرح در سه نوبت در تعطیلات خرداد ماه برگزار شد و خوشبختانه امسال شاهد کمترین کندی تردد در محور منجیل به روبار بودیم که محصول حضور پررنگ پلیس راه استان بوده است.

وی ادامه داد: در سه ماه اول امسال بر اثر وقوع ۱۹۰۷ تصادف رانندگی در جاده های برون شهری استان، تعداد ۸۲ نفر جان خود را از دست دادند، این یعنی حدودا به ازای هر روز یک نفر در جاده های برون شهری استان جان خود را از دست داده اند. این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۶ درصد کاهش جانباخته داشته ایم.

رییس پلیس راه استان گیلان گفت: در سه ماه اول سال در رابطه با وقوع تصادفات منجر به جراحت، ۲۵ درصد  سال کاهش تلفات داشتیم. همچنین در همین مدت در زمینه مصدومین نیز، شاهد  ۲۶ درصد کاهش آمار بودیم.

بیشترین فوتی برای عدم توجه به جلو و تجاوز به چپ بود

صفاری با بیان اینکه ۲۱ نفر از جانباختگان معادل ۴۵ درصد در سه ماه اول سال، مربوط به موتور سواران و عابرین پیاده بوده است، گفت: موتورسیلکت ها و عابرین پیاده از چالش های مهم در تصادفات جاده های استان هستند. البته در سه ماه اول سال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در  مورد موتورسوران و راکبین، ۴۳ درصد و عابرین پیاده ۲۹ درصد کاهش داشتیم که محصول اقدامات آموزشی و عملیاتی پلیس در این دو حوزه بوده است.

وی با بیان اینکه اینکه ۳۵ درصد از جانبختگان در سه ماهه اول سال در محورهای اصلی استان بوده است، گفت: در محورهای فرعی ۶۵ درصد فوتی بر اثر تصادفات را داشتیم.

رییس پلیس راه استان گیلان مطرح کرد: بیشترین فوتی مربوط به عدم توجه به جلو با ۲۷ درصد و تجاوز به چپ یا همان انحراف به چپ با ۱۵ درصد بوده است.

صفاری با بیان اینکه ۷۳ درصد تصادفات در سال جاری، افراد بومی استان بودند، تصریح کرد: در استان گیلان بر اساس اطلاعات جاده ای که در بانک اطلاعات موجود است، ۲۷ محور پر تصادف اعم از بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی داریم که از این تعداد ۳ محور قرمز و پر خطر است که شامل رشت به لنگرود با ۶ درصد، رودبنه به چاف ۲ درصد و تالش به آستارا ۷ درصد، میباشد.

وی افزود: در سال ۹۹ به رقم هشدارهای پلیس برای تردد ایمن، متاسفانه در محورهای کوهستانی دو فرقه تصادف آفرودی (خودروهای خاص) بودیم و همچنین، ۶ هم وطن غیر بومی که گردشگر بودند در این تصادفات جان خود را از دست دادند. از مردم و مسافران می خواهیم برای تردد در محورهای استان به ویژه در مناطق کوهستاتی و ییلاقی قبل از حرکت، اطلاعات دقیق از این راه ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه ۹۹، ۶۴ طرح عملیات ترافیکی در راه های برون شهری استان اجرا شد، گفت: در این میزان طرح، تعداد ۲۷۸ هزار ۲۵۳فقره تخلف انجام شده است که ۴۷ درصد تخلفات حادثه ساز مانند سرعت، سبقت، تجاوز به چپ استفاده از تلفن همراه و… بوده است.

صفاری ادامه داد: در سه ماه اول سال ۲۵۲۶ خودرو به دلیل تخلفات راهنمایی و رانندگی و هزار موتور سیلکت توقیف شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح تابستانی عملیاتی پلیس راه بیشتر در مورد نظارت بر رفتار است، گفت: در استان ۱۸ محوره ساحلی و تفرجگاهی داریم که حضور پلیس راه در این محورها پررنگتر خواهد بود و کنترل رفتارهای پر خطر و برخورد با ناهجاری های اخلاقی از برنامه های پیش روی پلیس است.

نصب دوربین در تمامی بزرگراه ها

به گزارش دیارمیرزا، رییس پلیس راه استان گیلان با اشاره به اینکه در شرایط عادی پلیس راه استان، ۴۰ تیم در جاده ها حضور دارند، گفت: در طرح تابستانی این تعداد تیم ها به ۶۰ تیم افزایش می یابند.

صفاری با اشاره به اینکه بخشی از اقدامات در پلیس راه معطوف به اداره راه استان است، گفت: برای کاهش تصادفات با همکاری اداره راهداری برای ایمن سازی محورهای پرخطر، تفرجگاه و نقاط پرخطر و همچنین آرام سازی سرعت، اقداماتی صورت گرفته است.

وی افزود: ۶۸ نقطه پر تصادف دیگر در استان شناسایی شد که برای ایمن سازی این نقاط به راهداری گزارش داده شده است.

صفاری با بیان اینکه نظارت بر رفتار رانندگان ناوگان عمومی از دیگر اقدامات پلیس راه استان است، گفت: این نظارت از طریق سامانه هوشمند پایش تصویری که به نام سامانه سپهتن، در پاسگاه های پلیس راه انجام می شود.

وی در پایان افزود: در حال حاضر در تمامی بزرگراه ها دوربین نصب شده است. بخشی از اقدامات پلیس راه صدور دفترچه ثبت ساعت در ناوگان عمومی جاده ای است که در سه ماهه اول سال ۳۳۱ دفترچه صادر شده است. در جاده های برون شهری ۵۲ دوربین ثابت رفتار رانندگان را رصد می کنند که میانگین روزانه ۲۸۳ رکورد سرعت، ثبت می شود که سبب کاهش تصادفات شده است و به زودی ۱۲ سامانه جدید به  این سامانه اضافه خواهد شد.

Share