در کمیته برنامه ریزی رودسر عنوان شد؛

بالا بودن هزینه های جاری کشور یکی از مشکلات است| در تقسیم بودجه باید اولویت ها را لحاظ کنیم

فرماندار شهرستان رودسر گفت: مدیران دستگاه‌ها باید با سازمان مربوطه خود ارتباط بیشتری داشته و حداکثر اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان را جذب نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام صفری در کمیته برنامه ریزی رودسر با بیان اینکه کشور از لحاظ اقتصادی در شرایط ویژه ای قرار دارد، اظهار کرد: یکی از ضعفهای سیستم اداری بالا بودن هزینه های جاری کشور است و ما بیش از ۴ میلیون کارمند داریم.

نماینده رودسر و املش با تاکید بر اینکه با بیان اینکه بسیاری از کشورها در سیستم اداری خود تحول ایجاد کرده اند، افزود: فعلا مجبوریم با همین شرایط کنار بیاییم.

وی با بیان اینکه علی رغم همه کمبودها در عرصه مبارزه با کرونا موفقیتهایی داشته ایم، تصریح کرد: اگرچه کشور از بنیه قوی مردمی برخوردار است اما از تاثیرات اقتصادی کرونا نمیتوان غافل شد.

صفری گفت: سال ۹۸ از لحاظ مالی برای ما خیلی سخت گذشت و برای سال ۹۹ نیز باید برنامه ریزی بهتر و جدی تری داشته باشیم.

نماینده رودسر و املش خواستار اولویت بندی مشکلات و کمبودهای شهرستان باتوجه به بودجه کشور شد و افزود: در حوزه تامین آب شرب، آب کشاورزی، برق، مخابرات و آسفالت ضعف داریم و در تقسیم بودجه باید اولویت ها را لحاظ کنیم.

صفری تصریح کرد: وقتی اولویت ها رعایت نشود بعد از ۴۰ سال می گوییم که سردهنه نداریم و فلان محله از ضعف شدید برق برخوردار است.

نماینده رودسر و املش با تاکید بر لزوم توجه به اعتبارات ملی گفت: نماینده شهرستان در این حوزه میتواند وزارتخانه را نسبت به کمبودها آگاه کند.

اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی برای طرح های عمرانی

حسین اسمعیل فرماندار رودسر در اولین نشست کمیته برنامه ریزی این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد از اختصاص بیش از ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای اجرای طرح های عمرانی این شهرستان خبر داد و گفت: تخصیص این اعتبار از محل تملک و دارایهای سرمایه ای بوده که به زودی از بخش های دیگر بودجه، اعتبارات پیش بینی شده به شهرستان اعلام می شود.
وی با اشاره به شرایط کنونی کشور و کاهش اعتبارات تعریف شده برای شهرستان تصریح کرد: با توجه به پیش بینی بودجه محدود شهرستان بیشتر سعی ما بر این است برای اجرای پروژه های عمرانی از منابع محلی و داخلی شهرستان به نحو شایسته ای استفاده کنیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر با توصیه أکید به مدیران دستگاه‌ها به منظور تلاش برای جذب اعتبارات اختصاص‌یافته، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌ها باید با سازمان مربوطه خود ارتباط بیشتری داشته و حداکثر اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان را جذب نمایند.
اسمعیل پور خاطر نشان کرد: آنچه مورد تاکید است جذب اعتبارات ملی است و ضرورت دارد در این زمینه از ظرفیت نماینده شهرستان برای جذب اعتبارات ملی بهره گیری کنیم.
فرماندار شهرستان رودسر ابراز امیدواری کرد با وحدت، تعامل و انسجام دستگاهها روند رو به رشد و توسعه شهرستان کماکان ادامه داشته باشد.

Share