رسول خدادادیان در گفتگو با دیارمیرزا؛

انتخابات کانون مداحان گیلان برگزار می‌شود | انتخابات مختص برادران مداح است

خدادایان با اشاره به اینکه در این انتخابات مسئول کانون مداحان هر شهرستان انتخاب خواهد شد، افزود: در این دوره شاعران آینی و خواهران حضور ندارند و انتخابات مختص برادران مداح است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر کانون مداحان کشور در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد انتخابات کانون مداحان استان گفت: چهارمین دوره انتخابات مداحان استان گیلان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.
رسول خدادادیان با بیان این مطلب که انتخابات کانون مداحان سوم مرداد ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در استان گیلان ۲۸۵۰ مداح شاخص و مستمر خوان در زمینه (ادعیه، مجالس بزرگ، ترحیم خوانی …) هیاتی و غیر هیاتی در  سطح ۱۶ شهرستان استان فعالیت می کنند.

رییس کانون مداحان استان گیلان با اشاره به اینکه تاریخ ثبت نام نامزدها برای حضور در انتخابات ۲۱ لغایت ۲۵ تیر ماه است، افزود: در کل استان ثبت نام بدون مشکل انجام شد اما در یکی و دو شهر استان گیلان که یکی از آن شهرها کلانشهر رشت بوده، اطلاع رسانی به درستی صورت نگرفت و برخی از مداحان نتوانستند در موعد مقرر ثبت نام را انجام دهند به همین دلیل در این شهرها مداحان می توانند تا ۳۱ تیرماه برای حضور در انتخابات کانون مداحان ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهر رشت بیش از ۲۰۰ مداح و در شهرهای دیگر ۱۵۰ مداح فعالیت می کنند، گفت: در مراحل انتخابات هرگونه تخلفی اگر صورت گیرد طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.
دبیر کانون مداحان کشور با اشاره به اینکه کانون مداحان برای ساماندهی مداحان تاسیس شده است، افزود: انتخابات روز جمعه سوم مرداد ماه با نظارت کامل و حضور نیروهای انتظامی، مراجع قضایی و نماینده فرماندار در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این انتخابات مسئول کانون مداحان هر شهرستان انتخاب خواهد شد، افزود: در این دوره شاعران آینی و خواهران حضور ندارند و انتخابات مختص برادران مداح است.
خدادادیان افزود: شرط حضور در انتخابات داشتن دیپلم و نداشتن سوء سابقه اخلاقی، اقتصادی و…است و به همین منطور برای تایید نامزدها مانند انتخابات شورای شهر باید از مراجع سه گانه استعلام صورت پذیرد.

وی در مورد افرادی که مداح هستند اما عضو کانون نیستند نیز گفت: لیست مداحان در سامانه طوبی است اما آن دسته از مداحانی که در سامانه حضور ندارند نیز می توانند در این انتخابات حضور پیدا کنند و شرایط سنی ۲۵ الی ۶۵ سال است.

خدادایان با بیان اینکه انتخابات کانون مداحان ابتدا به صورت شهرستانی برگزار می شود و پس از آن انتخابات به صورت استانی و کشوری است، افزود: کانون مداحان منتخب شهرستان ها هیات ۵ نفره و استانی هیات ۷ نفره هستند و افراد در انتخابات شهرستان با مدرک دیپلم و در استان لیسانس و فوق لیسانس باید داشته باشند.

Share