مدیرعامل هلال احمر گیلان خبر داد:

امدادرسانی هلال احمر در پی وقوع سیل و بارندگی‌های شدید در گیلان

مدیرعامل هلال احمر گیلان از امدادرسانی این جمعیت در پی وقوع سیل و بارندگی های شدید طی ۲ روز گذشته “دوشنبه” و “سه شنبه” در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیاوش غلامی، مدیرعامل هلال احمر گیلان از امدادرسانی این جمعیت در پی وقوع سیل و بارندگی های شدید طی ۲ روز گذشته “دوشنبه” و “سه شنبه” در این استان خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به امدادرسانی جمعیت هلال احمر در سیل روز گذشته بیان کرد: امدادگران هلال احمر گیلان در شهرستان های تالش، سیاهکل، ماسوله، رضوانشهر و ماسال امدادرسانی کردند و به آسیب دیدگان برخی شهرستان ارائه خدمت کردند.

غلامی با اشاره به اعزام تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: امدادگران در پی وقوع سیل و بارندگی‌های شدید در شهرستان تالش منطقه کیش دیبی واقع در محور تالش به مریان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه به ۱۲ خانوار آسیب دیده امدادرسانی کردند، در این منطقه دو دهنه پل نیز مسدود شده بود که با کمک ادارات ذی ربط بازگشایی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به امدادرسانی به ۱۴ خانوار آسیب دیده از بارندگی های شدید و سیل در منطقه عین شیخ دیلمان شهرستان سیاهکل از دیگر خدمات رسانی ها عنوان کرد و گفت: برنج، بخاری برقی، پودر لباسشویی، چراغ والور، چای، روغن، موکت، نایلون و غیره بین خانوارهای آسیب دیده در این منطقه توزیع شد.

غلامی ضمن اشاره به جاری شدن سیل در شهرک تاریخی ماسوله اذعان داشت: در محور فومن به ماسوله و شهرک تاریخی “ماسوله” نیز به یک دستگاه خودروی آسیب دیده امدادرسانی شد که البته مصدومی در پی نداشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به گزارش سیل در شهرستان ماسال در ییلاقات ماسال، محور ماسال به اولسبلانگاه تصریح کرد: یک تیم ارزیاب به همراه پنج نفر به این منطقه اعزام شدند که آسیب های وارده در دست بررسی است.

سیاوش غلامی ضمن اشاره به آمادگی تیم های امدادی و عملیاتی جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار داشت: هلال احمر گیلان در ۱۶ شهرستان در قالب ۱۶ تیم ۵ نفره و ۲ تیم واکنش سریع به همراه تجهیزات لازم برای امدادرسانی احتمالی آماده باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امدادی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشات مرکز هواشناسی بارندگی ها و وزش باد شدید همچنان در برخی از مناطق استان در روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و لازم است مسافرین عزیز به گزارشات هواشناسی کاملا توجه کنند، همچنین سامانه ۱۱۲ این جمعیت هم به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مردم برای هر حادثه‌ای است.

گفتنی است: در پی سیل روز گذشته، سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان، امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان و تعدادی از روسای ادارات شهرستان حوزه مربوطه با حضور در مناطق آسیب دیده دیلمان شهرستان سیاهکل از روند امدادرسانی و مناطق آسیب دیده ناشی از سیل بازدید کردند.

Share