در سومین دوره جایزه؛

پنج دانشجوی دانشگاه گیلان موفق به دریافت جایزه پژوهشی پروفسور ابراهیم‌زاده شدند

در سومین دوره جایزه اعطای کمک هزینه پژوهشی پروفسور ابراهیم‌زاده چهره ماندگار زیست شناسی کشور که به همت بنیاد نخبگان گیلان و با مشارکت دانشگاه گیلان و بصورت مجازی برگزار شد پنج دانشجوی دانشگاه گیلان موفق به دریافت این جایزه پژوهشی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در سومین دوره جایزه اعطای کمک هزینه پژوهشی پروفسور ابراهیم‌زاده چهره ماندگار زیست شناسی کشور که به همت بنیاد نخبگان گیلان و با مشارکت دانشگاه گیلان و بصورت مجازی برگزار شد پنج دانشجوی دانشگاه گیلان در رشته‌های زیست‌شناسی، علوم کشاورزی و منابع طبیعی موفق به دریافت این جایزه پژوهشی شدند.

دکتر رضی رئیس دانشگاه گیلان و عضو شورای علمی بنیاد نخبگان گیلان در این مراسم ضمن تکریم از شخصیت دکتر ابراهیم‌زاده و تجلیل از اقدام شایسته وی به سبب اقدام خیرخواهانه‌شان در حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان برگزیده مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها و بویژه دانشجویان دانشگاه گیلان، اقدام نامبرده را نماد طبع بلندشان در خدمت همه جانبه علمی و عملی به جامعه علمی کشور دانست.

رئیس دانشگاه گیلان گفت: خیرین به شکل های مختلف از علم و فناوری پشتیبانی می‌کنند از جمله احداث بنا و توسعه فضاهای آموزشی و تحقیقاتی و تامین منابع علمی و تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین کمک به دانشجویان کم بضاعت. اما یکی از شکل‌های وزین حمایت از علم، اعطای جایزه به دانشجویان با استعداد است. اعطای جایزه علمی از طرف نیکوکاران برای ترویج علم در جامعه و همچنین ایجاد انگیزه در بین دانشجویان بسیار موثر است.

وی گفت: چنین اقدامی از طرف پروفسور ابراهیم‌زاده نشانه فرهیختگی اوست و دانشجویان باید قدردان چنین چهره های نیکوکاری باشند. این قدردانی جلوه‌های مختلفی دارد یک جلوه آن که استاد را بیشتر راضی می کند این است دانشجویانی که جایزه گرفته اند خود را وقف کار علمی کنند و بر فعالیت های علمی خود بیفزایند. جلوه دیگرش این است که یادشان باشد در مجامع مختلف از شخصیت ایشان به بزرگی یاد کنند و هنگام انتشار نتایج تحقیقاتشان در بهترین جای آن، از این استاد نیکوکار تشکر نمایند.

دکتر مسعود اصفهانی رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تا کنون ۱۰ نفر از دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تحت پوشش جایزه پروفسور ابراهیم زاده قرار گرفتند یادآور شد: امسال نیز ۳ پروپوزال دانشجویان کارشناسی ارشد و ۳ پروپوزال دانشجویان دکتری از بین پروپوزال‌های رسیده در رشته‌های زیست‌شناسی، کشاورزی و منابع طبیعی انتخاب شدند.

رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان ضمن تقدیر از پروفسور ابراهیم زاده بعنوان یک چهره شاخص علمی و الگو، گفت: وی علاوه بر اینکه کلیه جوایز نقدی دریافت شده‌شان را صرف کمک به امور پژوهشی دانشجویانشان می‌کنند، هر ساله از منابع شخصی‌شان این جایزه را تامین می‌نمایند که در این اقدام جدای از ارزش مادی، اثر الگوسازی و اثر بخشی آن بیشتر مد نظر استاد ابراهیم زاده است.

وی در ادامه گفت: پروفسور ابراهیم زاده علاوه بر افتخارات علمی که برای خودشان، خانواده و کشورشان کسب نموداند مرجعیت و اثر گذاری علمی بی بدیلی دارند  که در جامعه نمود داشته و الگوساز است و بسیاری از دانشجویان اگر بطور مستقیم دانشجویشان نبودند اما با بهره‌برداری از آثار علمی ایشان بطور غیر مستقیم دانشجویشان محسوب می‌شوند.

پروفسور ابراهیم‌زاده هم ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم به مرور خاطرات دوران دانش آموزی خود پرداخت و گفت: این جایزه و لوح تقدیر بخش کوچکی از برنامه حمایتی مورد نظرشان است و ابراز امیدواری کرد که این اقدام باعث اثر بخشی در رشد و تعالی علمی برگزیدگان شود و با توکل جوانان به خداوند آنان را وادار به تلاش برای موفق شدن کند.

شایان ذکر است در سومین دوره اعطای کمک هزینه پژوهشی پروفسور ابراهیم زاده از پروپوزال‌های برگزیده شش دانشجو تقدیر به عمل آمد که سارا رویان و سیما داودی دانشجویان مقطع دکتری دانشکده علوم کشاورزی و راضیه هاشمی، مریم مددی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده منابع طبیعی و مرتضی محمدی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان حائز دریافت این جایزه پژوهشی شدند.

Share