این مدارک در زمان بررسی صلاحیت نمایندگان در اختیار شورای نگهبان قرار نداشته است

شورای نگهبان به استعلام مجلس درباره اعتبارنامه تاجگردون، دلخوش و صالحی پاسخ داد

فرهنگی با اشاره به نامه شورای نگهبان درباره اعتبارنامه ۳ منتخب مجلس اظهار داشت: شورای نگهبان در نامه‌ای به مجلس اعلام کرد که در مورد اعتبارنامه ۲ نفر از منتخبین مدارکی که در اختیار نمایندگان مجلس قرار دارد پیش از این و در زمان بررسی صلاحیت نمایندگان در اختیار شورای نگهبان قرار نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نشست عصر امروز این هیئت را تشریح کرد.

محمد حسین فرهنگی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این هیئت، گفت:‌ طبق تصمیم هیئت رئیسه جلسات علنی مجلس از هفته آینده در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه و کمیسیون‌ها نیز در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه تشکیل شود.

وی درباره تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز، اضافه کرد: مقرر شد تا نمایندگانی که به امتیاز بندی‌های انجام شده اعتراض دارند ظرف ۴۸ ساعت درخواست خود را به هئیت‌رئیسه اعلام کنند تا این اعتراضات بررسی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به نامه شورای نگهبان درباره اعتبارنامه ۳ منتخب مجلس(منتخبین فریدن، گچساران و صومعه‌سرا)، اظهار داشت: شورای نگهبان در نامه‌ای به مجلس اعلام کرد که در مورد اعتبارنامه ۲ نفر از منتخبین مدارکی که در اختیار نمایندگان مجلس قرار دارد پیش از این و در زمان بررسی صلاحیت نمایندگان در اختیار شورای نگهبان قرار نداشته است.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس عنوان کرد: شورای نگهبان در این نامه تصریح کرده که در مورد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران نیز مدارکی که امروز در اختیار نمایندگان قرار دارد در زمان بررسی صلاحیت فرد مورد نظر در اختیار شورای نگهبان نیز قرار داشته است.

همچنین علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس در این باره به ایسنا گفت: بر اساس پاسخ شورای نگهبان به استعلام صورت گرفته از سوی شعب مدارک و مستندات معترضین به اعتبارنامه آقایان دلخوش و محمد صالحی منتخبان صومعه سرا و چادگان پیش از این در شورای نگهبان مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

وی افزود: طبق اعلام شورای نگهبان مدارک و مستندات معترضین درباره اعتبارنامه آقای تاجگردون منتخب گچساران پیش از این در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بر این اساس علی رغم اینکه پیش از این تایید اعتبارنامه آقایان دلخوش و محمدصالحی در شعبه دهم اعلام شده بود این شعبه باید مجددا درباره اعتبارنامه این دو منتخب تشکیل جلسه دهد و تصمیم گیری کند در مورد اعتبارنامه آقای تاج گردون نیز شعبه دوازدهم باید با توجه به پاسخ شورای نگهبان تشکیل جلسه داده و نظر خود را اعلام کند.

در همین رابطه موسوی لارگانی رئیس شعبه دوازدهم مجلس از برگزاری جلسه این شعبه در روز دوشنبه (فردا) خبر داد و گفت که شعبه ۱۲ در جلسه فردا در مورد اعتبارنامه آقای تاجگردون تصمیم گیری خواهد کرد.

Share