امام‌ جمعه رودسر؛

سواحل رودسر جولانگاه یک عده هنجارشکن لامذهب نیست!

امام‌جمعه رودسر با تأکید بر لزوم ساماندهی طرح سالم‌سازی دریا گفت: مسافرینی که بخواهند چهره شهر رودسر را ناامن و لکه‌دار کنند قویاً برخورد می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی روحانی صبح امروز در خطبه‌های نماز با عظمت و پرشکوه عید سعید فطر در مسجد امام علی (ع) رودسر اظهار کرد: تلاش روزه‌داران و مداومت در خواندن نماز و قرآن در طی یک ماه گذشته موجب شده تا تقوا در وجودشان تقویت و جایگاهشان در نزد خداوند بالا رود.

وی حضور در نماز عید سعید فطر را یکی از دستاوردهای روزه‌داری خواند و افزود: این نماز عیدی خداوند به پیغمبر اکرم (ص) در عالم معراج بود و در این روز همه فرق اسلامی ماه رمضان را با اقامه نماز عید فطر بدرقه می‌کنند.

امام‌جمعه رودسر با تأکید بر لزوم مراقبت و مواظبت از پاکی و خلوصی که طی یک ماه بندگی و استغفار حاصل شده است، تصریح کرد: شیطان دشمن قسم‌خورده انسان است و تلاش می‌کند تا به طرق مختلف هر آنچه طی این یک ماه به‌دست‌آمده را بگیرد بنابراین باید سعی کنیم تا با دقت و کنترل رفتارهای خود از گناه پرهیز و تعهدی که در این مدت با خدا بسته‌ایم پایبند بمانیم.

وی با بیان اینکه طی مدتی که همه کشور با ویروس منحوس کرونا درگیر بود این نخستین خطبه‌ای است که اقامه می‌شود، ضمن قدردانی از همه گروه‌های جهادی، خیرین و اقشار مختلف مردم برای مبارزه با کرونا به کادر درمانی و بیمارستان رودسر گفت: گر چه برای حفظ سلامت جامعه نمازهای جمعه تعطیل شد اما فعالیت‌های دینی و فرهنگی در طول این مدت حول محور سلامت مردم صورت گرفت.

روحانی با اشاره به اجرای رزمایش مواسات به دستور مقام معظم رهبری در جهت کمک به آسیب دیدگان کرونا افزود: برای اجرای امر رهبری و کمک مؤمنانه ما شاهد یک فضای همدلی و همبستگی در سطح شهرستان رودسر بودیم و خیرین و مردم مسئولانه پای‌کار آمدند تا با عشق و محبتی که به هم نوعان خود داشتند کمک کنند.

وی با تبریک به نماینده جدید مردم رودسر در مجلس و قدردانی از زحمات نماینده سابق خطاب به نماینده جدید گفت: به درخواست‌های مهم مردم ولایی، انقلابی و شهیدپرور شهرستان در ابعاد مختلف توجه ویژه‌ای داشته باشید یکی از این درخواست‌ها تغییرات اساسی در مدیریت کلان شهرستان است که چون مدیران لایق و با کمالی دیده نشده که موجب عقب‌ماندگی رودسر شده است.

امام‌جمعه رودسر از استاندار گیلان خواست تا به نماینده جدید مردم این شهرستان کمک کند با انتخاب مدیری شایسته، شهرستان در مسیر عمران و آبادانی قرار گیرد.

وی با اشاره به قرار گرفتن در ایام فصل گرم سال و حضور مسافرین در شهرستان رودسر ساماندهی طرح سالم‌سازی دریا را ضروری خواند و افزود: از فرماندار محترم شهرستان و دیگر مسؤولین ذی ربط می‌خواهم که طرح سالم‌سازی دریا در تاریخ خودش اجرایی شود تا با مسافران هنجارشکن در شهرستان مواجه نشویم.

روحانی با بیان اینکه یک عده مسافرین در شب شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) در ساحل رودسر زدند و رقصیدند، تصریح کرد: مسافرینی که بخواهند با هنجارشکنی چهره شهر دین‌دار رودسر را ناامن و لکه‌دار کنند بدون تعارف و قویاً برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم که سواحل این شهرستان جولانگاه یک عده هنجارشکن و لامذهب شود.

وی از استاندار گیلان و فرماندار شهرستان رودسر خواست امکانات قانونی برای شنای مسافرین را فراهم کنند تا شاهد انجام انواع منکرات در سواحل این شهرستان نباشیم.

Share