با حضور شهردار و اعضای شورا؛

قرارداد اجرای پروژه پارکومتر در رشت امضا شد| پارک خودروها در نیم ساعت اول رایگان است

قرارداد پروژه مدیریت پارک حاشیه ای(پارکومتر) با حضور شهردار، برخی از اعضای شورای شهر و شماری از مدیران شهری امضا شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قرارداد پروژه مدیریت پارک حاشیه ای(پارکومتر) با حضور شهردار، برخی از اعضای شورای شهر و شماری از مدیران شهری امضا شد.

ناصر حاج‌محمدی در آیین امضای قرارداد پروژه مدیریت پارک حاشیه‌ای (پارکومتر) که در دفتر سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش های مجموعه مدیریت شهری در رابطه با اجرای قوانین، این‌ پروژه پس از یک دوره تلاش مستمر هم اکنون به ثمر رسیده است.

شهردار رشت گفت: همه شهرهای بزرگ نسبت به انجام این‌ پروژه اقدام کرده‌اند اما کلانشهر رشت از اجرای این پروژه بزرگ شهری تاکنون عقب مانده بود.

رشت از نظر امکانات زیرساختی نسبت به دیگر شهرها عقب مانده است

وی افزود: رشت از نظر امکانات زیرساختی نسبت به دیگر شهرها عقب مانده است اما با سیستم‌های سرمایه‌گذاری جدید، بی‌شک درصد عقب ماندگی‌ها جبران خواهد شد.

شهردار رشت خاطر نشان کرد: قرارداد دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی دیگری نیز علاوه بر این طرح در هفته گذشته برای شهرداری منعقد شده است.

امسال از نظر سرمایه‌گذاری سال خوبی برای شهرداری رشت است

وی امسال را از نظر سرمایه‌گذاری سال مطلوب برای شهرداری رشت برشمرد و ادامه داد: با وجود ویروس کرونا و فشارهای مضاعف بر شهرداری اما این نهاد، بستر های مناسبی برای پیشرفت فراهم کرده است.

شهردار رشت همچنین توضیحاتی درباره طرح های موفقیت آمیز دیگر سرمایه گذاری ارائه داد و از مجموعه مدیریت شهری قدردانی کرد.

حاج‌محمدی با اشاره به برخی نواقص در ساختارهای پیشین در شهرداری گفت: برخی ساختارها باید تعویض شوند و بر اساس رویکرد تغییر، تاکنون برخی نواقص برطرف شده است.

وی با اشاره به هدف کنترل ترافیک شهری در لوای پروژه پارک حاشیه‌ای، حمایت‌های ویژه پلیس راهور را برای اجرای این طرح خواستار شد.

شهرداری رشت در سال ۹۹ باید ۴۰۰ میلیارد حقوق پرداخت کند | تنها راه نجات شهر جذب سرمایه‌گذار است

احمد رمضانپور نرگسی، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به محقق نشدن درآمد صددرصدی شهرداری، گفت: این شهرداری در سال ۹۹ فقط باید ۴۰۰ میلیارد حقوق پرداخت کند و این امر نیز به سختی امکانپذیر است.

وی بر لزوم مدیریت بدون‌ پول تاکید کرد و افزود: راه‌های پیشرفت شهر نباید برای سرمایه‌گذاران بسته شود زیرا تنها راه نجات شهر جذب سرمایه‌گذار است.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: رشت برخلاف شهرهای دیگر چندین‌ پروژه عمرانی را از طریق جذب سرمایه‌گذاران انجام‌ می‌دهد و این بهترین شیوه مدیریت بدون‌ پول است.

شهردار رشت به تمام دستگاه‌های شهری سرکشی و نظارت می‌کند

رئیس کمیسیون‌ حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز با تایید سخنان رئیس کمیسیون توسعه و عمران اظهار کرد: با ورود شهردار جدید رشت در طول یک سال گذشته برخی از حوزه‌ها از شکل حیاط خلوت در آمده‌اند و پویا شده‌اند زیرا وی به تمام حوزه‌های مدیریت شهری اشراف داشته و به تمام دستگاه‌های شهری سرکشی و نظارت می‌کند.

حامد عبدالهی گفت: تنها موردی که می تواند شهر را نجات دهد ورود سرمایه‌گذار است و شهردار فعلی با درایت مطلوب به این امر پرداخته است.

وی با اشاره به تمام پتانسیل های گیلان تاکید کرد: رشت به عنوان مرکز این استان پر ظرفیت باید برای ورود سرمایه‌گذاران به شهری جذاب تبدیل شود.

پارک خودروها در نیم ساعت اول رایگان است

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت پیرامون قرارداد سرمایه‌گذاری پروژه پارک حاشیه‌ای در معابر اظهار کرد: این پروژه در راستای رسیدگی به تخلفات و جرائم راهنمایی و رانندگی مصوب ۱۳۸۹ برنامه ریزی شده است.

مریم‌ گل‌احضار موضوع قرارداد را سرمایه‌گذاری و مشارکت به روش ساخت، بهره‌برداری، تسهیم منافع و انتقال در طراحی، اجرا، پیاده سازی، مدیریت و بهره‌برداری سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای و تامین حساب کاربری زیرساخت این‌‌ پروژه، نگهداری، نظارت و مدیریت آن در معابر شهر رشت عنوان کرد.

وی حجم این سرمایه‌گذاری را دو میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مدیریت پارک حاشیه‌ای به تعداد چهار هزار و ۲۷۹ جایگاه پارک، ایجاد سامانه مدیریت پارک حاشیه‌ای، تامین خودرو و دوربین ثبت تخلف به تعداد سه عدد، نصب تابلو به تعداد تقریبی ۸۰۰ عدد و خط کشی محل‌های پارک از اقدامات مورد نظر در این طرح پروژه است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت ضمن اعلام نرخ های مصوب در پروژه پارک حاشیه‌ای، افزود: پارک خودروها در نیم ساعت اول رایگان، حداکثر زمان پارک، ۳ ساعت و درآمدهای حاصله نیز صرف احداث توقف‌گاه خواهد شد.

گل‌احضار همچنین قدر السهم سرمایه‌گذار در این‌ پروژه را ۶۱ درصد و سهم شهرداری را ۳۹ درصد اعلام و خاطرنشان‌ کرد: مدت زمان قرارداد یاد شده با استقرار ۹ ماهه، ۵ سال و ۳ ماه است و دوره بهره‌برداری نیز بین ۴ تا ۵ سال خواهد بود.

گیلان، استان اول در برخورد با ورود غیرقانونی مسافران شناخته شد | پلیس راهور موافق اجرای طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای است

در ادامه این ‌جلسه همچنین رییس پلیس راهور گیلان نیز با بیان اینکه آمار تصادفات سال ۹۸ پس از چهار سال، با ۱۱ نفر کاهش هشت درصدی نسبت به همین مدت در سال ۹۷، کاهش داشته است، اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال نیز با دو فوتی، آمار تلفات جاده ای ۸۶ درصد کاهش داشت در حالی که این تعداد در نوروز ۹۸ به ۱۴ تن رسیده بود.

سرهنگ امیر طالبی با اشاره به هوشمندسازی رشت، گفت: بدیهی است که سرعت روند هوشمندسازی موجب کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای درون شهری می‌شود.

وی افزود: گیلان در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، با بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد توقیف و نزدیک به چهار هزار برگ قبض جریمه ۱۰۰ هزار تومانی، استان اول در برخورد با ورود غیرقانونی مسافران شناخته شد.

این‌ مقام مسئول خاطر نشان کرد: پلیس راهور موافق اجرای طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای است.

رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به کمبود فضای پارک در رشت، خاطرنشان کرد: اگر در مصوبه شورای عالی کشور صورتجلسه در نظر گرفته شده برای معابر مد نظر وجود داشته باشد، فاصله ها رعایت و نرخ نامه ها نیز مشخص باشند، پلیس راهور در اجرای این پروژه حامی شهرداری خواهد بود.

همکاری پلیس برای اجرای موفقیت آمیز طرح بسیار ضروری است

نماینده شرکت سرمایه‌گذار نیز ضمن تشریح جزییات پروژه، همکاری پلیس را برای اجرای موفقیت آمیز طرح بسیار ضروری دانست.

رضایی گفت: رشت نخستین شهر در کشور است که در آن به صورت کاملاً هوشمند و براساس خود اظهاری این پروژه انجام می‌شود.

گفتنی اینکه در این برنامه علاوه بر شهردار رشت و سخنرانان یاد شده، جمشید پور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی، ناصر عطایی معاون مالی و اقتصادی، الهی معاون سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری و مشاوران نیز حضور داشتند.

Share