وزیر اقتصاد عنوان کرد؛

“سهام‌ عدالت” را مفت نفروشید | مردم منتظر تصمیم شورای عالی بورس بمانند

تصور می‌شود که ابتدا بخشی از سهام‌عدالت برای فروش آزاد شود اما؛ بنده به‌عنوان کارشناس بازار و وزیر اقتصاد توصیه می‌کنم تا دارندگان سهام‌عدالت از فروش شتاب‌زده آن دوری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از بورس‌نیوز، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد درخصوص آزادسازی سهام عدالت اظهارکرد: با ابلاغ نظر مقام معظم رهبری در خصوص آزادسازی سهام‌عدالت، خوشبختانه تحول اساسی برای دارندگان این نوع سهام ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: این نوع آزادسازی بر اساس ضوابطی که از سوی شورای عالی بورس تعیین خواهد شد، مردم و سهامداران آن می‌توانند سهامی که تحت مالکیت داشتند را مدیریت کنند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: این نوع آزادسازی خون تازه‌ای در بازارسرمایه‌ای بوده که این‌روز‌ها مورد اقبال سهامداران و مردم قرار گرفته است.

دژپسند افزود: شرایط اقتصادی تحت تاثیر کرونا باعث شده تا شاید وضعیت چندان مناسبی از لحاظ اقتصادی برای برخی اقشار جامعه وجود نداشته باشد اما؛ در این شرایط دارندگان سهام‌عدالت می‌توانند با مدیریت سهام‌عدالت، از سود آن منفعت به‌دست آورند که چگونگی آن به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: تصور می‌شود که ابتدا بخشی از سهام‌عدالت برای فروش آزاد شود اما؛ بنده به‌عنوان کارشناس بازار و وزیر اقتصاد توصیه می‌کنم تا دارندگان سهام‌عدالت از فروش شتاب‌زده آن دوری کنند.

وزیر امور اقتصاد و امور دارایی با هشدار از اینکه نباید سهامداران نسبت به جو‌های منفی و سودجویان شتاب‌زده عمل کنند تصریح کرد: در روز‌هایی که اطلاعات چندانی از نحوه واگذاری‌ها در بین اقشار مختلف وجود ندارد، ممکن بوده تا تعدادی افراد سودجو برای خرید سبد این نوع سهام وارد گود منفعت‌طلبی خود شده و سهامداران را نسبت به فروش هیجان‌زده کنند اما؛ تا قبل از تصمیم شورای عالی بورس، نباید تصمیم هیجانی گرفت.

دژپسند افزود: شرایط بازارسرمایه به گونه‌ای بوده که شاید در مواقعی سهم‌ها با نوسان مواجه شوند بنابراین شاید قیمت سهام ریزش داشته باشند و خروج سهامدار در چنین مواقعی خطرناک بوده، زیرا این سرمایه آن‌ها از دست می‌رود؛ باید توجه داشت که این نوع سهام خیلی ارزشمند بوده و نباید آن را مفت فروخت.

Share