در حاشیه صدور حکم مشاوره؛

ایراد حقوقی نماینده اسبق فومن به منتخب مجلس یازدهم؛ از شما بعید است جناب سرهنگ!

جماعتی نوشته است: از جنابعالی که سرهنگ تمام بازنشسته سپاه هستید، این عمل بعید است و جای تأسف دارد!! از شما انتظار بیشتری است که دقیقاً در چهارچوب قانون حرکت کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روز گذشته خلیل بهروزی فر منتخب مردم فومن و شفت در مجلس یازدهم با صدور حکمی سید رضا موسوی رئیس ستاد انتخاباتی خود را به عنوان مشاور عالی در امور اجرایی و آموزش و تحقیقات شهرستان فومن منصوب کرد.

این انتصاب درحالیکه هنوز مجلس شورای اسلامی کار خود را آغاز نکرده و اعتبارنامه نمایندگان نیز به تصویب نرسیده است، به دور از حاشیه نبوده تا جاییکه پس از صدور این حکم رسول جماعتی نماینده دوره ششم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و دانشجوی دکترای حقوق نسبت به آن موضع گرفته است.

 رسول جماعتی طی مطلبی در فضای مجازی نوشته است:

«به نام آنکه حکم کند همگی ما محکومیم

آقای بهروزی فر، به کجا چنین شتابان!

لازم میدانم به اطلاع جناب آقای بهروزی فر منتخب مردم شهرستانهای فومن و شفت و مردم برسانم که در کانالهای خبری شهرستانهای فومن و شفت، به خصوص کانال تیم خبری کردمحله نیوز و گلگشت، که از قرار اطلاع مدیر روابط عمومی دفترتان هم هستند، حکمی را برای برادر عزیزم جناب آقای سید رضا موسوی به عنوان مشاور خودتان صادر فرموده اید که دارای چندین اشکال شکلی و ماهوی بوده و به دلایل ذیل قابل تأمل و خدشه و خلاف قانون و همچنین استفاده از جعل عناوین محسوب می شود.

در بالای سمت چپ نامه ملاحظه فرمایید؛ حکم صادره، نه شماره دارد و نه تاریخ!! معلوم است که با عجله صادر گردیده و فوراً هم رسانه ای شده است و مصداق بارز مجازات های اسلامی ماده ۵۵۵و۵۵۶ را دربردارد.

۱- جهت اطلاع شروع و افتتاح مجلس یازدهم از تاریخ ۸خرداد ۱۳۹۹خواهد بود و سپس به بررسی اعتبارنامه ها و حداقل ۱۹۶ نماینده رسمی میشود و پس از رسمی شدن به بررسی اعتبار می پردازند.

۲- جنابعالی قرار است قانونگذار ملت باشید. قانونگذار ملت خود می‎بایست مظهر قانون مداری و قانون گرایی باشد. جهت یادآوری، هنوز چیزی حدود یک ماه از مجلس دهم باقیمانده است. آنچه که محل خدشه است در ذیل نامه امضاء شده تان مرقوم فرموده اید نماینده مردم عزتمند شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی! در صورتی که شما فعلاً منتخب مردم شهرستانهای فومن و شفت هستید نه نماینده مردم!!!

۳- بر اساس قانون این حق را نداشتید که از فرمت (سربرگ) مجلس شورای اسلامی حکمی را صادر نمائید. باتوجه به قانون و دستور العمل حراست قوه مقننه مجاز و مجوز چنین عملی را نداشته و ندارید. علی ایحال مدت ۱۰ سال است که به صورت غیر قانونی و خلاف شرح رفتار و تبلیغ می‌نمائید که این مساله باعث رنجش ونگرانی عده ای سپاهیان و فرزندان دلسوز انقلاب ما شده است.

شما سرهنگ سپاه بوده اید و مدتی هم فرماندار یک شهرستان بزرگ! این رفتار دون شأن شما و نظام ماست. از جنابعالی که سرهنگ تمام بازنشسته سپاه هستید، این عمل بعید است و جای تأسف دارد!! ازشما انتظار بیشتری است که دقیقاً در چهارچوب قانون حرکت کنید. شما که خود به دیگران خورده می‌گرفتید پس چی شد و چرا در مدار قانون حرکت نمی کنید. شما اتفاقاً باید خیلی بیشتر از دیگران ملزم به قانون باشید که تا الان اینگونه نبوده است. خدا عاقبتمان را ختم بخیر کند.

در انتها یک بار دیگر شما و دفترتان را دعوت به تمکین از قانون میکنم. خوب است در مدار قانون حرکت کنید تا مدیران کشور و استان از شما الگو بگیرند. اینگونه رفتارها به کشور و نظام آسیب می رساند و برای بیگانگان خوراک درست می کند. شما مسبب این کار نباشید. لازم است ابتداء خودتان قانون را رعایت کنید.

و کلام آخر، به جنابعالی و به مشاور حقوقی تان پیشنهاد میکنم که تا فرصت است آئین نامه داخلی مجلس را دقیقاً مطالعه کنید تا با حقوق مدنی و جزایی بیشتر آشنا شوید. شما میخواهید نماینده یک ملت با تمدن باشید. ملتی که حدود ۴۵۰ هزار شهید و جانباز تقدیم انقلاب کرده است».

گفتنی است در اولین واکنش به موضع گیری رسول جماعتی، کانال خبری منتسب به خلیل بهروزی فر منتخب فومن و شفت در مجلس یازدهم نوشته است که حکم صادره بدون تاریخ می‌باشد و از تاریخ شروع بکار خلیل بهروزی فر در مجلس یازدهم شورای اسلامی دارای شماره و تاریخ می‌شود.

واکنش تکمیلی رسول جماعتی

نماینده اسبق فومن در واکنش به توضیحات کانال تلگرامی منتخب فومن و شفت نوشت: چرا باید امروز برای دو ماه آینده نامه بنویسم و حکم صادر کنیم؟ اینکه روی سربرگ مجلس، حکم انتصاب صادر کنیم و بنویسیم نماینده عزتمند فومن و شفت درحالیکه نه هنوز مجلس یازدهم تشکیل شده و نه هنوز اعتبارنامه نمایندگان به تائید رسیده است، مصداق بارز جعل عناوین است. من قضاوت در اینباره را به مردم می سپارم.

Share