نماینده مردم رودبار در مجلس مطرح کرد:

مدیریت ‌کرونا در گیلان عملیاتی شد | شروع فصل زراعت برنج ‌شیوع موج دوم ‌را ‌تشدید می‌کند

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آغاز کار کشاورزی و خطر شیوع موج دوم کرونا در گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسئولان باید برای این موضوع تدبیری اتخاذ کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، منوچهر جمالی با بیان اینکه مدیریت کنترل ویروس کرونا و مقابله با آن به خوبی در گیلان عملیاتی شده است از آغاز کار کشاورزی و خطر شیوع موج دوم کرونا در استان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: گیلان به تازگی به مرحله ثبات نسبی رسیده بنابراین مسئولان باید برای این موضوع تدبیری اتخاذ کنند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تردد بسیاری از شهرنشین‌ها به مناطق روستایی گیلان برای شروع فصل زراعت برنج را موضوعی که احتمال شیوع موج دوم کرونا را در استان تشدید می‌کند خواند و افزود: برخی از روستاهای گیلان با تعداد کمتر مبتلایان به ویروس کرونا مواجه‌اند و افزایش ترددها به این مناطق می‌تواند خطرآفرین باشد.

جمالی با بیان اینکه به غیر از روستاها در برخی از شهرستان‌های گیلان مانند رودبار نیز با تعداد بسیار پائین‌تر بیماران مبتلا به ویروس کرونا مواجه هستیم عنوان کرد: تردد کارگران نشا کار در بین مناطق مختلف و ایجاد تجمعات کشاورزی در شالیزارها از جمله مواردی است که باید برای آن یکسری دستورالعمل خاص اتخاذ و اعلام شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس متفاوت بودن تقویم زراعی در مناطق و شهرستان‌های مختلف گیلان به علت شرایط آب و هوایی، جغرافیایی و اقلیمی مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به موضوع ذکر شده زمان کاشت تا برداشت برنج در گیلان طولانی است و اگر قرار باشد این تجمعات نیز به همین میزان ادامه پیدا کند مشکلات زیادی ایجاد می‌شود.

وی همکاری سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مقابله با کرونا استانداری گیلان برای کاهش خطرات شیوع ویروس کرونا در فصل زراعت برنج را لازم و ضروری تلقی کرد و گفت: امکان نشاء مکانیزه در تمام نقاط گیلان وجود ندارد بنابراین این کار باید به صورت سنتی و دستی که مخاطرات بالایی به دنبال دارد انجام شود.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه گیلان در زمان فعلی به علت تهدید بیماری کرونا به هیچ عنوان شرایط برقراری تجمعات انسانی را تا اطلاع ثانوی ندارد خاطرنشان کرد: امکان اینکه تمام مشاغل و حرفه‌ها آغاز به کار کنند و مراسم‌های شادی و عزا طبق روال سابق برگزار شود در گیلان با وجود موفقیت‌های به دست آمده وجود ندارد.

جمالی ضمن قدردانی از نحوه مدیریت مقابله با کرونا در استان گیلان و عملکرد قابل قبول دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مشارکت کننده خاطرنشان کرد: شرایط عادی زندگی باید به صورت تدریجی در استان گیلان به وجود بیاید بنابراین همچنان باید اعمال ل تردد و قرنطینه خانگی در دستور کار قرار بگیرد.

Share