مدیرکل تعزیرات گیلان خبر داد؛

پلمپ سه واحد نانوایی در گیلان | تحویل کالاهای کشف شده به علوم پزشکی

در بازرسی های انجام شده ۸ هزار ماسک، دو هزار و ۸۰۰ عدد دستکش و ۲۳۰ لیتر الکل کشف و ضبط شده است که تمام کالاهای احتکار شده در زمینه ماسک و تجهیزات پزشکی مستقیم به علوم پزشکی ارسال می گردد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان گیلان گفت: امیدواریم با رعایت توصیه های بهداشتی زنجیره شیوع این بیماری در استان قطع شده و شاهد فضای سلامت در جامعه باشیم.

منصور انصاری با اشاره به اینکه متاسفانه در زمان های بحرانی افرادی سودجو برای منافع خود اقدامات غیر قانونی انجام می دهند، گفت: با شیوع ویروس کرونا تقاضا برای ماسک و مواد ضدعفونی کننده افزایش یافت و بر همین اساس و با توجه به دریافت گزارشاتی مبنی بر کمبود این محصولات و انجام تخلف و گران فروشی اکیپ‌های بازرسی تشکیل شد.

وی افزود: در همین راستا تعزیرات حکومتی به همراه دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت و اصناف ۱۰۰ اکیپ مشترک تشکیل دادند تا از داروخانه‌ها و مراکز فروش لوازم پزشکی بازرسی و نظارت صورت گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان تصریح کرد: تاکنون ۱۶۰ بازرسی مشترک در سطح استان صورت گرفته است که در این بازرسی‌ها ۲۶ مورد پرونده تشکیل شد که در حال پیگیری است.

انصاری با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی یک مرجع رسیدگی است، افزود: بر اساس ماده ۱۳ قانون، تعزیرات حکومتی می تواند به استناد گزارش ها و تایید بازرسان بهداشت غذا و دارو، صمت، اصناف به تخلفات رسیدگی کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان با اشاره به اینکه هر دستگاهی واحد بازرسی جداگانه در مورد کنترل و نظارت دارند، اظهار کرد: فقط در زمان های بحرانی اداره کل تعزیرات گشت های مشترک با دستگاه ها و ادارات مرجع برای کنترل در بازار خواهد گذاشت و اگر تخلفی را ببیند به سرعت قانون را اجرا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته سه واحد نانوایی به علت عدم رعایت بهداشت و موازین بهداشتی پلمپ شدند، گفت: تعزیرات حکومتی تعداد بازرسین زیادی در سطح استان ندارد و چون در حال حاضر شرایط بحرانی و بیشتر در زمینه بهداشتی است، بازرسین تعزیرات روی نانوایی‌ها، تجهیزات پزشکی و داروخانه‌ها متمرکز شدند.

انصاری در مورد گرانی بقیه اقلام در سطح بازار مانند میوه نیز اظهار کرد: اولویت در حال حاضر با اقلام بهداشتی و مواردی است که مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است و این نظارت و بازرسی و ارسال گزارش تخلفات باید از سوی سازمان صمت استان صورت گیرد.

وی یادآور شد: در بازرسی های انجام شده ۸ هزار ماسک، دو هزار و ۸۰۰ عدد دستکش و ۲۳۰ لیتر الکل کشف و ضبط شده است که تمام کالاهای احتکار شده در زمینه ماسک و تجهیزات پزشکی مستقیم به علوم پزشکی ارسال می گردد و پخش و توزیع آن نیز با ناظرین استانداری و علوم پزشکی صورت می گیرید.

انصاری افزود: جلسه ای با معاون غذا و دارو و علوم پزشکی در روز گذشته داشتیم که در این جلسه تاکید بر این شد که تولید کنندگان مواد ضدعفونی کننده استان ۸۰ درصد محصولات خود را باید در استان توزیع و پخش کنند و تنها ۲۰ درصد را مختارند که به مکان های دیگر ارسال نمایند.

Share