همه گیری جهانی کویید 19؛

شمار قربانیان کرونا در ایتالیا از چین بیشتر شد | گوترش: زندگی میلیون‌ها نفر در خطر است

رئیس سازمان جهانی بهداشت نوع جدید ویروس کرونا را «دشمن بشریت» خوانده اما در عین حال تاکید کرده است که شیوع کرونا فرصتی استثنایی است که می‌تواند همه کشورها را بر ضد یک دشمن مشترک، دشمن بشریت متحد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مقامات ایتالیا روز پنجشنبه اعلام کردند که تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ۳۴۰۵ نفر رسیده است.

به این ترتیب تعداد قربانیان بیماری «کووید ۱۹» در ایتالیا از چین بیشتر شد.

تاکنون ۳۲۴۵ نفر در چین به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان باخته اند.

گوترش: زندگی میلیون‌ها نفر در خطر است
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه هشدار داد که در صورت عدم همبستگی کشورها با یکدیگر زندگی میلیون ها نفر در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا در خطر خواهد بود.

به گفته دبیرکل سازمان ملل متحد بیماری همه گیر «کووید ۱۹» کشورهای فقیر را بیش از دیگر کشورها تهدید می کند.

وی گفت: «ثابت شده است که می توان جلوی شیوع را گرفت. باید جلوی شیوع ویروس کرونا را گرفت. اگر اجازه دهیم این ویروس مانند آتش سوزی، به ویژه در مناطق آسیب پذیر، گسترش پیدا کند میلیون ها نفر جان خود را از دست خواهند داد.»

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش دیگری از سخنان خود خواستار واکنش هماهنگ در سطح جهان به شیوع ویروس جدید کرونا شد.

کووید-۱۹؛ افزایش تعداد قربانیان در اسپانیا
مقامات اسپانیایی روز پنجشنبه اعلام کردند که با اضافه شدن ۲۰۹ مورد فوتی جدید، تعداد جان باختگان در اثر بیماری کووید-۱۹ در این کشور به ۷۶۷ نفر رسیده است.

همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به بیش از ۱۷ هزار نفر افزایش یافته است.

اسپانیا پس از چین، ایتالیا و ایران بالاترین تعداد جان‌باختگان اثر کرونا در جهان را دارد.

فرانسه؛ مصادره اتاق‌ هتل‌ها برای اسکان افراد بی‌خانمان
دولت فرانسه برای گسترش قرنطینه به افراد بی‌خانمان که در خیابان می خوابند، مصادره اتاق هتل‌ها را برای اسکان این افراد آغاز کرده است.

این خبر را وزیر مسکن فرانسه اعلام کرده و فرایند انتقال افراد بی خانمان از روز پنجشنبه آغاز شده است. فرانسه همچنین در حال آماده سازی دو مرکز اقامتی با ظرفیت ۱۵۰ نفر برای بی خانمان‌هاست.

آلمان نیروهای ذخیره ارتش را فراخواند
آنگرت کرامپ کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای ذخیره ارتش این کشور برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا به خدمت فراخوانده شدند.

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که این کشور خود را برای وضعیتی که نیروهای دائمی ارتش دیگر توان مقابله با شیوع نوع جدید ویروس کرونا را نداشته باشند آماده می کند.

تعداد مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» در آلمان از ۱۰ هزار نفر فراتر رفته است. این در حالی است که تاکنون ۴۲ نفر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را در این کشور از دست داده اند.

Share