جهت جلوگیری از انتقال ویروس در محیط بسته داروخانه، از ورود افراد به صورت جمعی جلوگیری می شود

توضیحات جمعیت هلال احمر گیلان در واکنش به ازدحام مقابل داروخانه هلال احمر رشت

داروخانه جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز یکی از داروخانه های معین و مرجع جهت توزیع داروهای تجویزی مربوط به ویروس کرونا همکاری می نماید و همه روزه بر اساس سهمیه های تخصیصی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، داروهای مذکور در اختیار مراجعین محترم قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در پی بروز نارضایتی مردم از نحوه خدمات داروخانه هلل احمر رشت، روابط عمومی جمعیت هلال احمر گیلان طی بیانیه ای توضیحاتی درباره علت شلوغی های اخیر ارائه کرد.

متن بیانیه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور از جمله استان گیلان و درگیر شدن برخی از مردم شریف استان به این ویروس، جمعیت هلال احمر استان گیلان بر اساس رسالت و وظیفه ذاتی خود و با استفاده از توان و ظرفیت کارکنان، جوانان، داوطلبان، امدادگران و نجاتگران خدوم و داوطلب این نهاد عام المنفعه، دوشادوش سایر دستگاه های خدمت رسان و در پشتیبانی از همکاران دانشگاه علوم پزشکی استان، خدماتی را از طرق مختلف به آحاد جامعه ارائه می نماید.
بر این اساس؛ داروخانه جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز یکی از داروخانه های معین و مرجع جهت توزیع داروهای تجویزی مربوط به ویروس کرونا همکاری می نماید و همه روزه بر اساس سهمیه های تخصیصی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، داروهای مذکور در اختیار مراجعین محترم قرار می گیرند. اما از آنجا که از یک سو تقاضا برای دریافت این گونه داروها بیش از سهمیه و موجودی است گاهی موجب ازدحام و تنگنا می شود. ضمن اینکه برخی از داروخانه های دیگر استان نظیر داروخانه دکتر قریشی و داروخانه دکتر عباسپور در شهر رشت، داروخانه دکتر لطیفی در لاهیجان و داروخانه جابر ابن حیان و دکتر لطیفی فومن در زمینه توزیع این نوع داروها خدمات ارایه می نمایند و از سویی دیگر جهت جلوگیری از انتقال ویروس در محیط بسته داروخانه، از ورود افراد به صورت جمعی جلوگیری می شود و تجمع مردم در بیرون از داروخانه گرچه باید با نظم و برنامه ریزی همراه باشد و همراهی مردم بزرگوار و عوامل برقرار کننده نظم را می طلبد، اما در شرایط موجود امری اجتناب ناپذیر است.
لذا ضمن قدردانی بابت صبر و حوصله و پوزش از همه مردم عزیز استان و تشکر از اصحاب محترم رسانه، از کلیه رسانه ها اعم از رسانه های مکتوب و مجازی درخواست می شود، اخبار، گزارش و عملکرد جمعیت هلال احمر استان گیلان را از حوزه روابط عمومی دریافت نمایند، تا در این برهه از زمان که همگی نیازمند به همدلی و همراهی می باشیم، با اخذ تدابیر لازم ضمن حفظ آرامش مردم، از سواستفاده رسانه های معاند و تشدید شرایط بحران جلوگیری به عمل آید.

Share