تمهیدات سازمان تامین اجتماعی به منظور تداوم ارائه خدمات درمانی و سایر تعهدات بیمه ای

تمدید دفترچه درمانی تامین اجتماعی و توقف انجام بازرسی از کارگاه‌ها تا پایان فروردین

مهمترین اقدامات و برنامه های سازمان تامین اجتماعی جهت کاهش مراجعات به شعب و کارگزاری ها بمنظور مقابله با ویروس کرونا و کاهش احتمال سرایت در بین مخاطبان تشریح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهمترین اقدامات و برنامه های سازمان تامین اجتماعی جهت کاهش مراجعات به شعب و کارگزاری ها بمنظور مقابله با ویروس کرونا و کاهش احتمال سرایت در بین مخاطبان تشریح شد.

با توجه به لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای کنترل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از هرگونه وقفه در ارائه تعهدات به ویژه خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش و همچنین کاهش تردد هر چه بیشتر بیمه‌شدگان در شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان، اقدامات و برنامه های مختلفی در دستور کار قرار گرفت که اهم آنها عبارتند از:

آن دسته از بیمه شدگانی که دفترچه درمانی آنان تا پایان بهمن ماه سال ۱۳۹۸ دارای اعتبار بوده و استحقاق دریافت درمان را داشته‌اند، تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ معتبر تلقی شده و مجاز می‌باشند از مزایای درمانی سازمان بهره‌مند گردند؛ بر همین اساس نیازی به مراجعه به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تامین اعتبار نخواهند داشت.

بیمه شدگانی که دفاتر درمانی آن‌ها تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ زودتر از موعد مقرر «۴ و ۶ ماهه» به اتمام می‌رسد، در این ارتباط لزومی به معرفی به شورای پزشکی نمی‌باشد.

انجام بازرسی از کارگاه‌ها تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ به جز موارد خاص نظیر: درخواست صدور مفاصاحساب ماده (۳۷) قانون تامین اجتماعی درخصوص کارگاه‌های فاقد سابقه، درخواست بیمه شده و یا کارفرما مبنی بر انجام بازرسی موضوعیت نخواهد داشت.

به منظور تمدید و یا صدور کارت هوشمند رانندگان و تداوم بیمه پردازی، تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ نیازی به استعلام از سازمان تامین اجتماعی نمیباشد.

چنانچه مدت کارت مهارت فنی مشمولین قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در فواصل اسفند ماه سال ۱۳۹۸ لغایت فروردین ماه سال ۱۳۹۹ منقضی گردد، ادامه بیمه‌پردازی تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ بلامانع بوده و پس از آن نیز درصورت تأیید و تمدید اعتبار کارت توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیازی به مراجعه بیمه شده جهت اعلام موضوع و تکمیل فرم درخواست نخواهد بود.

با توجه به شرایط کنونی پیشنهاد میگردد مخاطبین از بستر اینترنت و سامانه های خدمات غیرحضوری برای امور خود بهره برداری نموده و از مراجعه خودداری نمایند.

تمامی جلسات هیات های بدوی و تجدید نظر و کمیسیون های پزشکی تا پایان سال تعطیل می‌باشد.

در پایان با اعلام اینکه درحال حاضر تمامی شعب و واحدهای تابعه تامین اجتماعی استان در حال خدمت رسانی به مخاطبین می‌باشند با سپاس از همراهی و صبوری بیمه شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان ارجمند، امید است با مشارکت و همکاری شرکای اجتماعی در ادامه مسیر خدمت رسانی موفق و سربلند باشیم.

Share