معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

با بهره برداری از چاه فلمن شماره ۳ سنگر ۵۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت تولید آب استان اضافه شد

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان اعلام کرد: با بهره برداری از چاه فلمن شماره ۳ سنگر ۵۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت تولید آب استان اضافه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از افزایش ظرفیت تولید آب استان به میزان ۵۰ لیتر بر ثانیه با بهره برداری از چاه فلمن شماره ۳ سنگر خبر داد.

علیرضا غیاثی با اعلام این خبر افزود: در پی شیوع ویروس کرونا و رعایت بهداشت فردی که منجر به افزایش مصرف شد، میزان آب تولیدی جوابگوی مصرف مشترکین نبود و این شرکت افزایش ظرفیت تولید و انتقال آب چاه فلمن شماره ۳ به خطوط انتقال شهرهای شرق گیلان را در دستور کار خود قرار داد.

وی هدف از اجرای این پروژه را افزایش ظرفیت تولید آب به میزان ۵۰ لیتر در ثانیه برای انتقال به شهرستان های شرق گیلان از جمله سیاهکل، لاهیجان و لنگرود اعلام کرد و افزود: در همین راستا اجرای خط انتقال چاه شماره ۳ به چاه شماره ۲ شامل ۷۲۰ متر لوله گذاری با لوله ۲۵۰ میلیمتر پلی اتیلن و فولادی و تجهیز چاه شماره ۳ شامل تهیه و نصب لوله و اتصالات فلزی با قطر ۲۵۰ میلیمتر و نصب پمپ و تاسیسات برقی انجام شد.

غیاثی همچنین خاطرنشان کرد: این پروژه با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰۰ میلیون ریال انجام شد و نکته قابل توجه اینکه با توجه به ضرورت اجرای پروژه، کل عملیات اجرایی شامل: خرید لوله و اتصالات و لوازم سرچاهی، لوله گذاری، نصب لوله و اتصالات سرچاهی و پمپ و راه اندازی در مدت ۱۲ روز انجام شد و چاه در مدار بهره برداری قرارگرفت.

گفتنی است اجرای این پروژه موجب پایداری بیشتر خدمات رسانی به مشترکین برخوردار در شهر های شرق گیلان شد.

Share