فرماندار لنگرود مطرح کرد؛

افتتاح بیمارستان جدیدالاحداث لنگرود ظرف ۱۰ روز آینده | تعداد داروخانه های شبانه روزی افزایش یابد

فرماندار لنگرود با بیان اینکه بیمارستان جدیدالاحداث لنگرود ظرف ۱۰ روز آینده به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: این بیمارستان ۵۰ تخت بستری و شش تخت ICU دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیروس شفقی در ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان لنگرود، ضمن قدردانی از سربازان عرصه خدمت و سلامت، اظهار کرد: طرح غربالگری سلامت طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار نفر را در شهرستان لنگرود تحت پوشش قرار داده و حرکت بسیار خوبی برای ایجاد آرامش در شهروندان است.
وی با تاکید بر لزوم استمرار با کیفیت طرح مذکور برای شهروندان و روستاییان، افزود: از شهرداران و دهیاران می خواهیم عملیات گندزدایی و ضد عفونی کردن معابر را به قدرت دنبال کنند. همچنن از مردم می خواهیم با رعایت نکات بهداشتی در قطع زنجیره کرونا کمک کار مسئولان باشند.
فرماندار لنگرود با بیان اینکه نانوایی ها ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند، گفت: نانوایان دستورالعمل های بهداشتی را در این روزها رعایت کنند تا دغدغه مردم کاهش یابد. همچنین اکیپ های نظارتی و بهداشتی باید در نانوایی ها فعال شود.
شفقی با بیان اینکه بیمارستان جدیدالاحداث لنگرود ظرف ۱۰ روز آینده به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: این بیمارستان ۵۰ تخت بستری و شش تخت ICU دارد و با راه اندازی تجهیزات به زودی قابل بهره برداری خواهد شد و کار پذیرش بیماران نیازمند را از طریق دانشگاه علوم پزشکی انجام می دهد. در راستای بهره برداری سریع از بیمارستان اقدامات لازم از سوی آبفا و شهرداری و پیمانکار فارغ از مکاتبات اداری انجام شود.
وی خواستار انعکاس رسانه ای اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با کرونا در شهرستان شد و تصریح کرد: برخی از اخبار به دنبال تزریق ناامیدی به جامعه است، اما با کمک مردم و خیرین بسیاری از کمبودها در حوزه اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی و مواد شوینده رفع شده و باید این اقدامات به مردم اطلاع رسانی شود.
فرماندار لنگرود با بیان اینکه سپاه و هلال احمر و برخی از کارخانجات شهرستان بخشی از کار خود را به تولید ماسک اختصاص دادند، گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و مراجع عظام، حفظ سلامت مردم با پرهیز از برگزاری تجمعات الزامی است لذا از مردم به ویژه روحانیون منطقه انتظار داریم تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا را نادیده نگیرند؛ در غیر این صورت برای حفظ سلامت مردم برخورد قضایی با افراد متخلف صورت می گیرد.
وی خواستار افزایش تعداد داروخانه های شبانه روزی در سطح شهرستان شد و تصریح کرد: با همکاری بانک ها استفاده از کارتخوان در نانوایی ها جهت ارتقای بهداشت عمومی اجرایی شود.
شفقی، با تاکید بر عدم برگزاری تجمعات مردمی به ویژه مراسم ترحیم، خاطرنشان کرد: شهرداری نظارت لازم را بر دفن اموات به ویژه کرونایی ها با حفظ حرمت انجام دهند. متاسفانه برخی از رسانه ها تمهیدات انجام شده در راستای تدفین اموات را خلاف واقعیت جلوه می دهند.
فرماندار لنگرود بر مدیریت پسماند به ویژه در ایام شیوع کرونا تاکید کرد و یادآور شد: زباله های شهرستان به موقع جمع آوری و ضد عفونی و دفن شود لذا پاکبانان موارد بهداشتی را رعایت کنند.

Share