در پی بحران کروناویروس؛

درخواستهای ۱۱ گانه جعفرزاده از روحانی؛ به استانداران شمال کشور اختیار تام و‌ تمام بدهید

جعفرزاده، نماینده مردم رشت در بیانیه ای خطاب به روحانی مطرح کرد: لطفا به استانداران شمال کشور اختیار تام و‌ تمام بدهید تا اقدامات زیر صورت پذیرد در غیر اینصورت شاهد فاجعه بزرگ انسانی بی سابقه که در یکصد سال اخیر سابقه نداشته خواهید بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس به روحانی نامه نوشت.

در متن نامه رئیس فراکسیون مستقلان آمده است:

جناب آقای دکتر روحانی
رییس جمهور محترم نظام اسلامی ایران
با سلام و عرض تحیات الهی

لطفا به استانداران شمال کشور اختیار تام و‌ تمام بدهید تا اقدامات زیر صورت پذیرد در غیر اینصورت شاهد فاجعه بزرگ انسانی بی سابقه که در یکصد سال اخیر سابقه نداشته خواهید بود
۱- کلیه ادارات و سازمانها و شرکتها و کارخانجات و صنایع و بانکها و بازارهای محلی و غیره که محل رفت و آمد مردم است را بمدت ده روز کاملا تعطیل نمایید.
۲- شهرهای شمالی را ده روز قرنطینه کامل نموده و پس از اعمال محدودیت های ترافیکی از ورود و خروج و رفت و امد غیر ضرور مردم ممانعت بعمل آورده تا بتوانند چرخه تولید و تکثیر و‌توزیع بیماری کرونا ویروس را متوقف کنند.
۳- تمامی اصناف غیر ضرور ( بجز تهیه کنندگان ارزاق و کالاهای مایحتاج روزانه) تعطیل شوند.
۴- به مشاغل خرد و کوچک و ازاد همچون دست فروشان و کارگرهای فصلی کمک ویژه و بلاعوض همچون پرداخت یارانه خاص صورت پذیرد
۵- اقساط تسهیلات پرداختی به کار آفرینان و بنگاه های زود بازده اقتصادی بدون در نظر گرفتن سود و کارمزد حداقل سه ماه به پایان سر رسید اقساط انتقال یابد.
۶- به ترددهای غیر ضرور از خودرو گرفته تا انسان در کلیه معابر و غیره با قاطعیت جریمه نقدی تعلق بگیرد.
۷- در شرایط عادی شاخص درمانی استان های شمالی و علی الخصوص گیلان از شاخص کشور پایین تر و ضریب اشغال تخت بیمارستانی بالای هشتاد درصد است طبیعی است کوچکترین بحرانی بیمارستان های استان را دچار چالش خواهد کرد و حالیه با شیوع ویروس کرونا شاهد عدم امکان پاسخگویی حداقلی به بیماران بوده و حتی امکان پذیرش انان در راهرو های بیمارستانی نیز وجود ندارد فلذا تخصیص امکانات از تخت های مراقبت ویژه گرفته تا دستگاه های اکسیژن ساز و ماسک های N95 و تجهیزات انتقال بیمار و لباس های محافظ و تکمیل بیمارستان های نیمه کاره و ایجاد بیمارستان های موقت یا صحرایی از ضروریات انکار ناپذیر است.
۸- سیاست های تشویقی مالی برای کادر پزشکی و درمانی وظیفه شناس بیمارستان های بخش خصوصی و دولتی در نظر گرفته شود و معدود پزشکانی که فراری هستند و اثری از انان نیست و مطب هایشان بسته است و پاسخگو نیستند تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.
۹- شهرهای درگیر ویروس کرونا از پرداخت مالیات بدلیل رکود اقتصادی و تعطیلی بازار حداقل بمدت سه ماه معاف شوند.
۱۰- از تمامی توان واحدهای نظامی و انتظامی برای ایجاد امنیت و کنترل شهرها بهره گرفته شود.
۱۱- از تمامی ظرفیت شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها برای رفع مشکلات ترددی مردم و رفع نیازهای آنان در تمامی زمینه ها استفاده و بهره برداری شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی
نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجلس
نوزدهم اسفند ۹۸

Share