وزیر نیرو در رشت مطرح کرد:

۴۵ درصد مشترکان روستایی و شهری گیلان با قطعی آب مواجه هستند

وزیر نیرو با اشاره به افزایش سه برابری قطعی‌ها در حوزه آب و برق برف امسال گیلان در مقایسه با سال ۹۵، گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد مشترکان با قطعی آب مواجه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان گیلان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تلاش‌های خوبی برای خدمات رسانی به مردم و به ویژه بازگشایی معابر در استان گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد مشترکان روستایی و ۱۵ درصد مشترکان شهری با قطعی آب مواجه هستند، گفت: در حوزه برق در مقایسه برف امسال با سال ۹۵ شاهد افزایش سه برابری قطعی‌ها و همچنین سرعت در بازگشت به مدار هستیم.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به اینکه در چهار شبانه روز گذشته در سطح کشور شاهد افزایش متوسط ۴.۵ برابری بارش‌ها بوده‌ایم، گفت: این میزان در استان گیلان ۲۷ برابر متوسط کشوری است.

وی به وسعت ۱۴ هزار کیلومتری برف در استان گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: ۲۷۰ اکیپ عملیاتی و اجرایی برای خدمات رسانی و رفع مشکلات در استان گیلان از استان‌های معین و همجوار حضور دارند.

اردکانیان با تأکید بر لزوم حل مشکلات مردم در حوزه روستایی، گفت: تلاش می‌شود تا بهره گیری از همه امکانات و ظرفیت‌ها تا پایان امروز بخش وسیعی از مشکلات برطرف شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۱۹ پست فوق توزیع است، افزود: از این تعداد سه پست به دلیل عدم دسترسی از مدار خارج است.

Share