شهردار رشت خبر داد:

پروژه تصفیه شیرابه سراوان ۸۰ درصد پیشرفت دارد | ساختمان زباله سوز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهردار رشت با بیان اینکه پروژه تصفیه شیرابه سراوان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: دو میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری رشت به پروژه تصفیه خانه تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، ناصر حاج محمدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری رشت سه پروژه در سراوان و لاکان دارد، اظهار کرد: این پروژه ها شامل تصفیه شیرابه سراوان، زباله سوز لاکان و کارخانه کمپوست(کود آلی) لاکان می شود.

وی اعتبار این سه پروژه در سال ۹۸ را ۹۱ میلیارد تومان دانست که در مرحله نخست ۱۵ میلیارد تومان و در مرحله دوم ۷۶ میلیارد تومان ابلاغ شده و عنوان کرد: ساختمان زباله سوز لاکان یکصد میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از محل اعتبار ۱۵ میلیاردی یکی از ساختمان های اصلی را شروع کردیم و در مرحله انتخاب مشاور و پیمانکار هستیم.

شهردار رشت با بیان اینکه پروژه تصفیه شیرابه سراوان از سال ۹۵ تا تابستان امسال تنها پنج درصد پیشرفت داشت، گفت: طی چند ماه اخیر پیشرفت پروژه مذکور را به ۸۰ درصد رساندیم و کل اعتبار تخصیص به پیمانکار پرداخت شده است.

حاج محمدی از تخصیص دو میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری رشت به پروژه تصفیه خانه خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیارد تومان از ۷۶ میلیارد تومان هزینه خرید زباله سوز نیز پرداخت شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی سوله اول کمپوست و پیشرفت ۲۰ درصدی سوله دوم، گفت: در حال حاضر ۱۰ میلیارد تومان دیگر برای سایت لاکان تامین اعتبار شده است.

Share