رضا عاشری در جمع خبرنگاران؛

شورای شهر باید منحل شود | حرف جوانان در کشور خریدار ندارد

عاشری با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات مجلس باید این باشد که شورا را باطل کند، گفت: از نظر من شورا باید منحل شود و اگر این امر را یک مطالبه عمومی بدانم قطعاً بعد از ورود به مجلس پیگیری خواهم کرد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا عاشری کاندیدای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان رشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تصمیم داشتم که اگر وارد عرصه نمایندگی شوم از شورا شروع کنم، گفت: واقف بودم که در پنج بخش کسی من را نمی‌شناسد اما بعد از ثبت نام دیدم همان دوستانی که تشویقم کردند از اطراف رشت هستند و سبب شد در اطراف هم از من استقبال شود.

وی با اشاره به اینکه حامیان متعددی دارم، افزود: خیلی از نزدیکان من آموزش و پرورشی هستند و چون مادرم نیز معاون آموزش و پرورش بود، مورد حمایت قرار خواهم گرفت و همچنین دوستان سپاه با آن که معذوریت دارند اما در حال فعالیت برای بنده هستند و دوستان شهرداری با آنکه نمی‌خواستند رأی بدهند قول تک رأی به من را دادند.

عاشری با بیان اینکه وضعیت دستگاه قضایی مناسب نیست، اظهار کرد: متاسفانه برخوردها خوب نبوده و رأی‌های صادر شده درست نیست.

وی در مورد شهر رشت نیز گفت: در زمان ثابت قدم اتفاقاتی افتاد و با آنکه از مدیران منصوب شده ایشان بودم اما همیشه به بیشتر کارهایشان انتقاد داشتم و خیلی از پروژه‌های آن دوره کارشناسی شده نبود مثل سرویس بهداشتی خواهر امام که متاسفانه بدون کارشناسی می‌خواستند انجام دهند و بنده مخالف اجرایی شدن این پروژه بودم و همین مساله باعث شد که استعفا دهم.

حرف جوانان در این کشور خریدار ندارد

مدیر اسبق منطقه ۵ شهرداری رشت در مورد وضعیت شهرسازی در رشت اظهار کرد: شهرسازی مناسب در مرکز و در حاشیه شهر نداریم در حالی که ظرفیت‌های مناسبی مثل تالاب عینک داریم اما تاکنون هیچ اقدامی نشد.

عاشری ادامه داد: استان گیلان از لحاظ پژوهش‌های مجلس جزو فاسدترین استان در دستگاه‌های اداری است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به بارش برف در رشت و کم‌کاری مسئولین در این زمینه اشاره کرد و گفت: زمانی که در شهرداری بودم و مسئولیت داشتم شهرداری طلبکاری داشت که فردی گردن کلفت بود و حاضر به پرداخت بدهی خود نبود؛ چون در صنعت واردات خودرو بود از این فرصت استفاده کردم و با ایشان قرار ملاقات گذاشتم و از او خواستم که یک سری خودروهای سبک و سنگین در زمینه برفروبی و خودروهای دیگر خدماتی جای بدهی خود به شهرداری بدهد اما متاسفانه با این قرارداد نه قبل از آقای نصرتی و نه بعد از نصرتی هرگز موافقت نشد و تنها علتش این بود که این قرارداد به نفع هیچکس نبود و چون تنها به نفع شهر بود کسی حاضر نشد آن را امضا کند.

این داوطلب نمایندگی مجلس با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات مجلس باید این باشد که شورا را باطل کند، گفت: از نظر من شورا باید منحل شود و اگر این امر را یک مطالبه عمومی بدانم قطعاً بعد از ورود به مجلس پیگیری خواهم کرد زیرا شورا و فرهنگ شورایی هنوز در کشور ما به خوبی اجرا نشده است.

وی با اشاره به اینکه دولت در سیاست‌های کلان کشور ضعیف بوده است، گفت: نباید بی انصافی کرد، این ضعیف بودن صدردصد نیست، اقدامات و کارهای خوبی انجام شده که یکی از اقدامات جلوگیری از ولنگاری در خرج‌ها بود که توسط دولت احمدی نژاد انجام می‌شد و دکتر نوبخت جلوی آن را گرفت.

عاشری افزود: دریافتی هر نماینده مجلس ۷۰ میلیون تومان است و پول‌هایی که برایشان می‌ماند به صورت خرد خرد در بین ادارات تقسیم می‌کنند که این درست نیست و باید به صورت کلی خرج شود.

وی با بیان اینکه حرف جوانان در این کشور خریدار ندارد، یادآور شد: جوانانی را می‌شناسم که همیشه معترض هستند چرا پیرمردها باید در رأس مدیریتی قرار بگیرند و باید کنار برود اما زمان انتخابات همان جوان‌ها با چند تومان پول و وعده‌های واهی به دنبال همان پیرمردها می‌رود.

این داوطلب نمایندگی مجلس اظهار کرد: کسی که هزینه میلیاردی برای تبلیغات انتخابات می‌کند، می‌خواهد به مجلس راه پیدا کند تا دزدی کند.

لیست شانا را امضا نکردم و متعلق به هیچ گروه و جناحی نیستم

عاشری افزود: وظیفه رسانه‌ها این است که افرادی که هیچ ابزاری برای تبلیغات ندارند ولی بسیار توانمند هستند را شناسایی کنند و کمکشان کنند تا وارد مجلس شود.

وی با بیان اینکه هیچ اسپانسری برای تبلیغات ندارد، افزود: پدرم سال ۶۵ شهید شد و ۲۰۰ هزار تومان پول خون پدرم را دولت به مادرم داد و مادرم ملکی را در پل بوسار خرید و تا سال ۹۱ در انجا بودیم و بعد از آن ملک را با مشارکت چهار طبقه و ۸ واحد ساخته شد که ۳ واحد  آن به ما تعلق داشت و آن سه واحد را فروختیم و سال ۹۲ بابت پول بازنشستگی پدرم ۱۰۰ میلیون تومان به ما داده شد و پدربزرگ هم نیز ۱۰۰ میلیون ارثیه به ما داد که در مجموع با فروش سه واحد ۸۰۰ میلیون پول داشتیم که ۱۰۸ میلیون آن را ماشین خریدم و مابقی را یک واحد اپارتمان در خیابان معلم پیش خرید کردم و زمینی پشت مجتمع آزادگان دارم که این ملک‌ها امروز ارزش افزوده پیدا کرده است.

مدیر اسبق منطقه ۵ شهرداری رشت افزود: من شفافیت دارم و هر آنچه که در زندگی دارم را باید مردم بدانند. خیلی از کاندیداها که ادعای حزب اللهی و انقلابی دارند ولی هرگز تن به شفافیت نمی‌دهند.

وی گفت: هرکسی که وعده می‌دهد برای رشت چنان می‌کنم، دروغ می‌گوید چون هنوز بودجه ۹۹ مصوب نشده است.

عاشری افزود: اولویت اول من برای ورود به مجلس برخورد با مفاسد خواهد بود، متاسفانه ۹۰ درصد کارهایی که در کشور انجام می‌شود غیر کارشناسی است.

وی با بیان اینکه لیست شانا را امضا نکردم و متعلق به هیچ گروه و جناحی نیستم، یادآور شد: در جبهه گام دوم انقلاب هم می‎دانستم که رأی نمی آورم و فقط در انجا سخنرانی آتشینی انجام دادم.

کاندیدای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان رشت در مورد برنامه‌های خود بعد از ورود به مجلس اظهار کرد: برنامه‌های من ابتدا گرفتن اعتبار برای سراوان است، دوم اینکه دست سرمایه‌گذار را بگیرم و وارد شهرستان رشت کنم تا بچه‌های ما بیکار نباشند و سومین مورد بازستاندن اموالی است که از مردم گرفته شده تا آنها را به مردم پس بدهم.

Share