استاندار گیلان با حضور در ملاسرای شهرستان شفت:

دولت به تحقق عدالت اجتماعی توجهی جدی دارد|فاصله شفت با سایر شهرستان‌ها را به حداقل برسانیم

 استاندار گیلان با اشاره به ارائه تسهیلات فراگیر روستایی و خود اشتغالی از سوی دستگاه‌های مختلف گفت: دولت تدبیر و امید به تحقق عدالت اجتماعی توجهی جدی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ دکتر ارسلان زارع صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۱۸۳ واحد مسکونی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان که به صورت همزمان در روستای ملاسرای شهرستان شفت برگزار شد؛ اظهار داشت: دهه فجر مناسبت غرورآفرین و بزرگی برای ملت ایران است و امیدواریم عزت این مردم سرافراز و اقتدار ایران اسلامی زمینه‌ساز حضور حضرت ولیعصر (عج) باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه همواره یکی از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی بوده، بیان کرد: این موضوع در اندیشه های بنیانگذار نظام اسلامی ایران به عنوان سرآغازی برای تدوین قانون اساسی قرار گرفت و زمینه ساز تشکیل نهادهای خدماتی همچون کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، حساب ۱۰۰ امام و دیگر نهادهای حمایتی شد.

دکتر زارع گفت:  در گام اول انقلاب اسلامی، خدمات موثری در مسیر عمران و آبادانی صورت گرفت که این دیدگاه تبدیل به برنامه‌هایی قانونی شد و همه ساله به ویژه در سال‌های اخیر مورد حمایت دولت قرار گرفته است.

وی نمونه های این امر را افتتاح دو هزار واحد مسکونی کمیته امداد طی دو سال اخیر دانست که امروز ۱۸۳ واحد آن به صورت همزمان افتتاح شد.

یزارع بیان داشت: برای تحویل این تعداد واحد مسکونی به محرومان در نقاط مختلف استان بالغ بر ۲۰۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای تحقق عدالت اجتماعی علاوه بر تامین مسکن و اشتغال، موضوع ارتقا شاخص های معیشتی و رفاه آنان مورد توجه دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده ، گفت: این روند با اقداماتی همچون ارائه تسهیلات فراگیر روستایی و خود اشتغالی از سوی دستگاه‌های مختلف همچون بهزیستی، کمیته امداد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز همکاری مستمر بانک‌ها در حال اجراست.

استاندار گیلان به بالاتر بودن نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان نسبت به میانگین کشوری اشاره و اضافه کرد: به میزان قابل توجهی تسهیلات حوزه اشتغال روستایی و عشایری جذب و درخواست های این بخش نیز تامین اعتبار شده که این روند در سال آتی هم ادامه دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان به مشارکت اجتماعی در شفت به ویژه در حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: مردم این شهرستان در حوزه مشارکت اجتماعی به ویژه در مبارزه با رژیم ستمشاهی پهلوی، پیشینه درخشانی دارند.

وی پاسداشت ارزش های اسلامی به ویژه در دوره دفاع مقدس را از مولفه های ارزشمند شهرستان شفت خواند و گفت: مشارکت مردمان این منطقه در اجرای سیاست های دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در رویدادهای بزرگی که سرنوشت‌ استان و کشور را رقم می زند، همواره از میانگین ها بالاتر بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد که اهالی این شهرستان در کنار دیگر هموطنان همچون گذشته با حضور فعالانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه سیاسی دیگری را به منصه ظهور بگذارند و در انتخابات نیز حضوری حداکثری و موثر داشته باشند.

دکتر زارع به اقدامات صورت گرفته در استان جهت توسعه پایدار شفت و نیز رونق اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم این شهرستان اشاره و بیان کرد: باید تلاش کنیم با بکارگیری شاخص‌های توسعه ای، فاصله شفت با سایر شهرستان‌ها را به حداقل برسانیم.

وی افزود: در راستای هدف گذاری دولت برای بهبود شاخص های شهرستان های کمتر توسعه یافته، در استان گیلان نیز در سال جاری ستاد توسعه شفت تشکیل و برای جبران عقب ماندگی ها، در زمینه اعتبارات و تسهیلات منابعی در اختیار شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان از مسئولان شهرستانی، فرماندار، اعضای شورای شهر و نماینده مردم این شهرستان در مجلس خواست تا جهت بهبود وضعیت این شهرستان بیش از پیش تلاش کنند.

Share