در مراسم افتتاحیه مسابقات جام نامجو مطرح شد:

جام نامجو نمایانگر امنیت ایران است | پهلوان نامجو سرآمد ورزشکاران گیلانی است

مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر (گرامیداشت مرحوم نامجو و کسب سهمیه المپیک) با پخش سرود مقدس کشورمان و سخنرانی دبیر کل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در سالن شش‌هزارنفره شهدای رشت آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر (گرامیداشت مرحوم نامجو و کسب سهمیه المپیک) با پخش سرود مقدس کشورمان و سخنرانی دبیر کل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در سالن شش‌هزارنفره شهدای رشت آغاز شد.

جام فجر نمایانگر امنیت ایران است

محمدحسن جلود در مراسم افتتاحیه مسابقات جام فجر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از قطب‌های وزنه‌برداری دنیا است، اظهار کرد: وزنه‌برداری ایران دارای تاریخچه غنی و پرافتخاری بوده و از جایگاه رفیعی برخوردار است، وزنه‌برداری ایران ورزشکاران و قهرمانان زیادی را به جهان معرفی کرده و نشان از اهمیت این رشته ورزشی در ایران دارد.

وی با اشاره به مهمان‌دوستی مردم ایران گفت: با برگزاری جام فجر مردم ایران نشان دادند که کشورشان برخلاف تبلیغات منفی دارای امنیت بوده و به‌خوبی از تمام ورزشکاران به بهترین نحو مهمان‌نوازی کردند.

دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با اشاره به وضعیت ایران در رشته وزنه‌برداری برای حضور در المپیک تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در المپیک وزنه‌برداران قدری معرفی کرده و امیدوارم در المپیک توکیو نیز موفق عمل کند.

جلود با اذعان به اینکه کشورهای آسیایی در رشته وزنه‌برداری با یکدیگر در تعامل هستند، تصریح کرد: ایران یکی از کشورهای قدر آسیایی است، کشورهای منطقه و آسیا در برگزاری مسابقات مختلف با یکدیگر در تعامل بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

ورزش عامل صلح جهانی است

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری نیز در این افتتاحیه با بیان اینکه مسابقات جام نامجو در کلاس جهانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: برای میزبانی مناسب این مسابقات تلاش‌های بسیاری انجام‌گرفته است، جام فجر انتخابی المپیک توکیو بوده و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

علی مرادی با اشاره به نقش ورزش در ایجاد صلح جهانی گفت: بهترین راه برای معرفی فرهنگ کشورها به یکدیگر برگزاری مسابقات بین‌المللی است زیرا باید با ورزش به ایجاد صلح جهانی کمک کرد.

وی با اذعان به اینکه مسابقات مختلف وزنه‌برداری در کشورهای مختلف باعث پیشرفت این رشته می‌شود، تصریح کرد: وزنه‌برداری یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های ورزشی بوده و در این رشته ورزشکاران بسیاری وجود دارند لذا برگزاری مسابقات وزنه‌برداری در استان‌های مختلف و دیگر کشورها باعث توسعه این رشته قدیمی المپیکی می‌شود.

پهلوان نامجو سرآمد ورزشکاران گیلانی است

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان نیز در این  مراسم با بیان اینکه پهلوان نامجو باعث افتخار مردم گیلان است، اظهار کرد: استان گیلان پهلوان و قهرمانان زیادی را به کشور معرفی کرده که سرآمد این قهرمانان پهلوان نامجو بوده است، مرحوم نامجو یک نشان نقره دربازی‌های المپیک هلسینکی ۱۹۵۲ و یک نشان برنز در بازی‌های المپیک ملبورن ۱۹۵۶ در رشته وزنه‌برداری برای کشورمان کسب کرده است.

مریم بخشی با اشاره ویژگی‌های مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر انتخابی المپیک گفت: برای نخستین بار است که چنین مسابقاتی با این سطح در گیلان برگزار می‌شود و از این طریق می‌توانیم فرهنگ گیلان و کشورمان را به جهانیان معرفی کنیم.

وی با اذعان به اینکه برای برگزاری جام فجر تلاش‌های بسیاری انجام‌شده است، تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام‌گرفته بین مسؤولین گیلانی، فدراسیون وزنه‌برداری و فدراسیون جهانی موفق شدیم میزبانی این مسابقات را کسب کرده و امیدواریم میزبان شایسته‌ای برای ورزشکاران، مربیان، سرپرستان، مسؤولین و میهمانان خارجی باشیم.

Share