رئیس سازمان خصوصی‌سازی مطرح کرد:

واریز سود سهام عدالت در اسفند | مشمولان شماره شبا اعلام کنند

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: در دوره مدیریت قبلی سود سهام عدالت آذر به حساب مشمولین واریز می شد اما شرکت های سهام عدالت تا اسفند برای واریز سود مهلت دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا صالح درباره سود سهام عدالت، اظهار داشت: سهام عدالت به میزان ۲۶ هزار میلیارد تومان برای ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ مشمول است که پس از جمع آوری سود از ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، به تناسب ارزش برگه‌های سهام به حساب مشمولین مبلغی به عنوان سود واریز می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مشمولین باید توجه داشته باشند که در صورت اعلام شماره شبای بانکی، سود سهام عدالت را دریافت می‌کنند.

وی در مورد اینکه چرا خلاف دوره مدیریت قبلی، سود سهام عدالت به جای آذر در اسفند واریز خواهد شد، افزود: شرکت‌های سهام عدالت، شرکت‌های بورسی هستند و طبق قانون بورس از زمانی که سود تقسیم می‌شود ۸ ماه فرصت دارند تا سود را واریز کنند.

صالح ادامه داد: مجمع عمده شرکت‌ها ۳۱ تیر ماه برگزار می‌شود و با توجه به ۸ ماه فرصتی که دارند، آخرین فرصتشان برای واریز سود اسفند ماه می‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی شرکت‌ها می‌توانند تا اسفند ماه سود دهند، چرا باید در ماه آذر سود را تنها به بخشی از مردم بپردازیم و زمان واریز سود باقی مشمولین را به سال بعد موکول کنیم؟

معاون وزیر اقتصاد یادآور شد: به هر حال ما منتظر می‌مانیم تا تقریباً فرصت شرکت‌ها برای واریز سود به اتمام برسد و پس از تحقق کامل ارقام، سود سهام عدالت را از سوم اسفند ماه به حساب مشمولین واریز می‌کنیم.

Share