معاون وزیر کشور در جلسه کارگروه احیای تالاب بین المللی انزلی تأکید کرد:

همه دستگاه‌ها، برای احیای تالاب انزلی اهتمام ورزند | استمرار اختلاف نظرها، آزار دهنده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با تاکید بر لزوم کنار گذاشتن اختلاف نظرها از سوی دستگاه های متولی احیاء تالاب انزلی گفت: همه دستگاه های متولی احیاء این تالاب بین المللی، باید در راستای حفظ این ثروت ملی و موهبت الهی اهتمامی جدی ورزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بابک دین پرست در جلسه کارگروه احیای تالاب بین المللی انزلی اظهار داشت: بر اساس نظر وزیر کشور و به دستور معاون اول رییس جمهوری به عنوان رییس ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور از شش ماه پیش بررسی روند تسریع در احیای تالاب انزلی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری دومین جلسه در دوم دی ماه جاری با حضور مدیران استانی گیلان و مدیران ملی مرتبط با احیای تالاب و همچنین معاون قضایی دادستان کل کشور در وزارت کشور افزود: فراهم ساختن زمینه حضور سمن ها و بخش غیر دولتی و فعالان محیط زیست برای کمک به احیای تالاب انزلی، مهمترین تصمیم جلسه امروز بود.

دین پرست تاکید کرد: تعیین بستر و حریم و حدود تالاب انزلی مهمترین موضوعی است که باید امور آب و محیط زیست و منابع طبیعی بر اساس شرح وظایف مطرح شده به جمع بندی نهایی برسند تا نتیجه آن هفته آینده در جلسه ای  با حضور معاون اول رییس جمهوری  ارائه شود.

وی با اشاره به وجود برخی اختلاف نظرها در بین دستگاه های متولی امر احیای تالاب بندرانزلی گفت: متاسفانه استمرار برخی  اختلاف نظرها، آزار دهنده شده و باید همه دستگاه های متولی با رعایت قوانین و مقررات به اتفاق نظر نهایی رسیده و به همه ابهامات در این خصوص پاسخ داده شود.

دین پرست تصریح کرد: قابل قبول نیست که یک دستگاه اجرایی بر اساس قوانین و مقررات خود موضوعی را ارسال و دستگاه دیگر آن را نفی می کند چون در نهایت مردم متضرر می شوند.

وی خاطر نشان کرد: مقرر شد با کنار گذاشتن اختلاف نظرها، موارد مطروحه مورد بررسی قرار گرفته و در روزهای آینده، صدای واحدی از گیلان برای موضوعات مرتبط با احیای تالاب بلند شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در خصوص پروژه بایوجمی مورد تاکید سازمان محیط زیست برای اجرا در تالاب انزلی نیز گفت: اجرای این پروژه از سوی سازمان محیط زیست مورد تاکید اما از آنجایی که بر اساس نگرانی های عمومی به دستور دادستانی این طرح متوقف شده، پرونده به صورت مشترک در سطح ملی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: در جلسه ای مشترک پیشنهاد شد با توجه به اینکه این طرح به عنوان یک طرح مورد تایید و پیگیری سازمان محیط زیست کشور است در فرایند بررسی و تعیین تکلیف نهایی اثرات زیست محیطی این طرح توسط متخصصان با پیگیری و نظارت دستگاه قضایی انجام شده و به گونه ای به نتیجه برسد که همه دستگاه ها تکلیف خود را در خصوص این طرح بدانند.

دین پرست ادامه داد: سازمان محیط زیست نیز باید روند فرآیند اجرای این طرح را با مستندات کامل برای دادستان کل کشور ارسال کند تا قابلیت اجرای این طرح یا رد آن بررسی و تعیین تکلیف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی و مشکلات بنگاه های اقتصادی گیلان، به این استان سفر کرده و ضمن حضور  در تمامی ۱۶ شهرستان گیلان، از بنگاه های اقتصادی منتخب استان بازدید خواهد کرد.

Share