با همراهی معاون امور اقتصادی استاندار گیلان؛

معاون وزیر کشور از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در تالش بازدید کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور، از مزرعه تکثیر و پرورش و عمل آوری ماهیان خاویاری واقع در تالش بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بابک دین پرست با همراهی معاون امور اقتصادی استاندار گیلان و شمار دیگری از مسئولان، از مزرعه تکثیر، پرورش و عمل آوری ماهیان خاویاری واقع در بخش مرکزی شهرستان تالش بازدید کرد.

مزرعه شرکت تکثیر، پرورش و عمل آوری ماهیان خاویاری ظرفیت تکثیر یک میلیون قطعه ماهی را دارد و در سال جاری ۵۰۰ هزار قطعه لارو تولید کرده و در حال پرورش است.

بخشی از این بچه ماهیان تولیدی در مزرعه مربوطه در حوضچه های پرورش ذخیره سازی شده و پرورش داده می شوند که پس از تعیین جنسیت و انتخاب مولدین مناسب، فرآیند تولید خاویار و انتخاب مولدین برای تکثیر و تولید بچه ماهی انجام می گیرد.

در شش ماه اول سال جاری؛ ۳۵ تن گوشت و ۲ / ۱ تن خاویار پرورشی در این مزرعه تولید شده که بخش زیادی در داخل کشور توزیع و بخشی هم به کشورهای خارجی صادر شده است.

این مزرعه در زمینی به مساحت هفت هکتار احداث و دارای دو هکتار سطح آبی است که در زمینه تکثیر ، پرورش ، فرآوری و عمل اوری خاویار و گوشت فعالیت می کند و در ساحل قروق بخش مرکزی شهرستان تالش واقع است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی و مشکلات بنگاه های اقتصادی گیلان، به این استان سفر کرده و ضمن حضور در تمامی ۱۶ شهرستان گیلان، از بنگاه های اقتصادی منتخب استان بازدید خواهد کرد.

Share