راهنمای خرید کولر آبی

 استفاده از کولر آبی برای تامین هوای خنک یکی از رایج ترین و مرسوم ترین نوع از دیرباز تا کنون در کشور ما بوده و در حال حاضر نیز همانطور که شاهد هستیم روی اکثر پشت بام ها کولر آبی به چشم میخورد.

راهنمای خرید کولر آبی میتواند برای کسانی که قصد خرید این محصولات را دارند مرجعی مناسب باشد که خریدی بهینه و مقرون به صرفه را تجربه کنند. فصل تابستان و گرمی روزهای آن را تنها میتوان با وسایل خنک کننده موجود تحمل کرد. شروع شدن گرما نیاز ما را به خرید سیستم های سرمایشی و تحمل روزهای گرم و ادامه به فعالیت های روزمره بیشتر می شود. سیستم های سرمایشی از زیر شاخه های متعددی تشکیل شده اند، که یکی از قدیمی ترین آنها کولر آبی می باشد.

 استفاده از کولر آبی برای تامین هوای خنک یکی از رایج ترین و مرسوم ترین نوع از دیرباز تا کنون در کشور ما بوده و در حال حاضر نیز همانطور که شاهد هستیم روی اکثر پشت بام ها کولر آبی به چشم میخورد. این سری از سیستم های تهویه مطبوع سیستم پیچیده و مبهمی ندارند و از یک الکتروموتور و یک فن دمنده که درون اتاقک فلزی تعبیه شده ساخته شده اند. کولر آبی یکی از وسایلی است که جهت ایجاد هوایی مطبوع در محیط های عمومی و خصوصی مانند منازل، مساجد، مدارس و اداره ها کاربرد گسترده ای دارد. دانستن برخی نکات طلایی به شما کمک می کند که یک کولر آبی خوب متناسب با نیاز خریداری کنید و هوایی مطلوب در محیط ایجاد نمایید. در ادامه به ویژگی های مهم و تاثیر گذار در یک انتخاب هوشمندانه را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع مدل های کولر آبی و انتخاب ظرفیت مناسب

کولر آبی در مدل های متفاوت که هریک موقعیت نصب متفاوت از سایر مدل ها را دارد تولید و در بازار موجود می باشد. هریک از این مدل ها یه یک هدف یعنی تامین هوای خنک طراحی و ساخته شده اند که در عملکرد کاملا از یک سیستم بهره می برند، اما از نظر شکل ظاهری و همچنین محل و موقعیت نصب متفاوت هستند. رایج ترین نوع آنها پشت بامی بوده و در مدل های دیگر از قبیل پرتابل، مینی، پشت پنجره ای، روزمیزی تولید و روانه بازار رقابت می شوند. که مشتری بنا به نیاز و مکانی که امکان نصب کولر آبی وجود دارد یکی از این مدل ها را انتخاب و خریداری می نماید.

یکی از فاکتور های مهم در مورد کولر آبی خوب انتخاب ظرفیت متناسب آن می باشد. اگر بدون توجه به این نکته دستگاهی را خریداری کنید کولر آبی بازدهی خوبی نخواهد داشت و هوای محیط را خنک و مطلوب نمی کند. در صورتیکه ظرفیت کمتر انتخاب کنید هنگام عملکرد فشار بیشتری به کولر آبی وارد شده در نتیجه باعث استهلاک و خرابی آن می شود و شاید در مدت زمان کوتاهی کولر آبی شما نیاز به تعمیر داشته باشد، و عکس این قضیه نیز ینی ظرفیت بالاتر از آنچه نیاز دارید باعث ایجاد سرمای بیش از حد که شاید برای ساکنین خوشایند نباشد و همچنین مصرف بیش از حد انرژی را بدنبال خواهد داشت.  ظرفیت مناسب کولر آبی را بر اساس متراژ منزل محاسبه می گردد. ظرفیت خنک سازی کولر آبی با CFM  بیان می شود و عبارت است از میزان حجم هوایی که کولر با مکش پروانه به داخل محیط منتقل می کند. این عدد که ظرفیت کولر آبی را نشان می دهد بر روی لیبل بدنه ی دستگاه درج می شود. به طور تجربی ظرفیت کولر آبی از ۲۳۰۰ تا ۷۰۰۰ cfm تولید و در بازار موجود می باشند.

کدوم مارک کولر آبی خوبه

در حال حاضر شرکت های بسیاری انواع کولر آبی را در ظرفیت های متفاوت تولید و به بازار ارائه می نمایند. اگر به قصد خرید به بازار مراجعه کنید مارک های زیادی برای انتخاب وجود دارد که شما بر سر دوراهی می مانید که کدام یک واقعا بهتر است و کولر آبی خوب چه برندی دارد. دلیل اهمیت مارک و برند کولر آبی این است که هرچه شرکت تولید کننده از اعتبار بالاتری در این صنعت بهره ببرد، بدون شک کالاهایی با سطح کیفیت بسیار بالا تولید و در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. شما می توانید با خرید کولر آبی آبسال اشاره نمود. به جز مارک کولر آبی باید به گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت سازنده، در دسترس بودن قطعات، سرویس دهی به موقع نیز باید در نظر داشت که بعد از خرید در صورت بوجود آمدن مشکل احتمالی به راحتی بتوان کولر آبی را تعمیر یا تعویض نمود.

اهمیت برچسب انرژی در کولر آبی

بدون شک همه ما وسیله برقی خریده ایم و برچسبی که از چند رنگ و حروف تشکیل شده را روی دستگاه مشاهده کردیم. اما این برچسب نشان دهنده ی چیست و به چه منظور روی وسیله های برقی نصب می شود. کولر آبی انرژی لازم برای ایجاد هوای خنک را از جریان برق می گیرد. پس یکی از مولفه های کولر آبی خوب مصرف انرژی آن می باشد. EER نشان دهنده ی میزان تبدیل انرژی به سرما می باشد. این برچسب از حرف A تا G با رنگ سبز تا قرمز شامل می شود. هرچه قدر میزان مصرف به A نزدیک تر باشد به این معنی است که دستگاه با کمترین میزان مصرف انرژی، بیشترین بازدهی را دارد و هوای خنکتری در محیط ایجاد می نماید.

شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید با مراجعه به فروشگاه دما پویا نسبت به مشاهده و خرید سیستم های تهویه مطبوع اقدام نمایید.

Share