میرحسین مومنی‌زاده؛

دانش و تجربه؛ دو مولفه کاربردی در جلب رضایت شهروندی

آنچه متاسفانه امروز شاهدیم، روند نزول کیفی مدیران شهری در اقصی نقاط کشور است و بیم آن می رود، در آینده ای نه چندان دور، تبدیل به دردی بزرگ شود؛ دردی که نه صرفا بیان، بلکه درمان می طلبد.

میرحسین مومنی‌زاده؛

روند رو به رشد شهرنشینی، افزایش جمعیت، پیشرفت تکنولوژی و عواملی از این دست، فرصتی است که بدون توجه به زیرساخت های لازم، می تواند تبدیل به تهدیدی ساختاری در کالبد جوامع شهری شود که هر چه زخم آن عمیق تر گردد، برطرف کردن آن به مراتب سخت تر است.

در این میان نحوه برخورد و رویارویی ملل مختلف با تغییرات طبیعی ناشی از گذر زمان، در میزان کامیابی آن ها در اداره امور جوامع شهری تاثیری چشمگیر دارد و نمی توان الزاما پادزهری یکسان برای همگان تجویز کرد.

از طرفی تنوع و پیچیدگی سلایق، چه در میان شهروندان و چه در میان مدیران شهری، به گونه ای است که نمی توان مطالبات فرد فرد عوامل تشکیل دهنده جوامع شهری را برطرف کرد؛ اما آنچه به عنوان یک ضرورت غیر قابل چشم پوشی است، پختگی رفتار اجتماعی و تصمیمات تخصصی مدیران شهری است که می تواند با تقویت چاشنی تخصص و مهارت، در بسیاری از موارد راهگشا باشد.

بدیهی است بدون همراهی و تعامل شهروندان، امکان تحقق یک جامعه متعالی وجود ندارد؛ اما در این میان روی سخن با نظام های مدیریت شهری است که مهمترین راه آنان برای جلب مشارکت اجتماعی عموم مردم و رضایتمندی حداکثری شهروندان، دست یابی به جریان دانش، مهارت و اطلاعات تخصصی در جهت تصمیم سازی مناسب و کاهش خطا در تصمیم گیری ها و اجرای امور است.

آنچه متاسفانه امروز شاهدیم، روند نزول کیفی مدیران شهری در اقصی نقاط کشور است و بیم آن می رود، در آینده ای نه چندان دور، تبدیل به دردی بزرگ شود؛ دردی که نه صرفا بیان، بلکه درمان می طلبد.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share