به مناسبت روز پرستار صورت گرفت؛

تجلیل و قدردانی استاندار گیلان از پرستاران با اهداء شاخه‌های گل

ارسلان زارع در جریان حضور در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت، از پرستاران تجلیل و از بیماران بستری در این مرکز درمانی در فضایی صمیمی، عیادت و برای آنان آرزوی شفای عاجل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، با حضور در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت، از تلاش‌های صادقانه پرستاران که با صبر و مهربانی به بیماران خدمت می کنند، صمیمانه تقدیر و اظهار کرد: پرستاران چراغ امید را در دل خانواده‌ها روشن و روح همدلی و انسان دوستی را در جامعه، جاری می‌کنند.

ارسلان زارع در جریان حضور در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت، از پرستاران تجلیل و از بیماران بستری در این مرکز درمانی در فضایی صمیمی، عیادت و برای آنان آرزوی شفای عاجل کرد.

وی با بیان اینکه امروز روز خجسته ولادت حضرت زینب (س) اسوه صبر، بردباری و مهربانی است و به همین مناسبت به عنوان روز پرستار نام نهاده شده، افزود: این مناسبت ملی و مذهبی را گرامی داشته و روز پرستار را از صمیم قلب به همه پرستاران که یکی از مهمترین و حیاتی ترین حلقه‌های زنجیره سلامت شهروندان هستند، تبریک می گویم.

وی سلامت جامعه را یکی از مؤلفه های توسعه یافتگی دانست و افزود: امید به زندگی یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی است که با کوشش برای اهداف سازمانی و تلاش برای بهبود کیفت خدمات به بیمه شدگان، بیماران و مراجعان میسر خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: اگرچه به لحاظ استانداردهای جهانی، در رسیدن به برخی شاخص ها به دلایلی با تأخیر مواجه هستیم؛ ولی در بخش تحقق شاخص های توسعه انسانی، سلامت و امید به زندگی که برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است، شرایط مناسب است.

وی تکریم شهروندان و رضایت ارباب رجوع در مراجعه به بیمارستان‌ها و بخش‌های سلامت و درمان را از انتظارات جدی عنوان کرد.

زارع به استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و طرح‌های خوبی که در دستور کار سازمان تامین اجتماعی از جمله نسخ الکترونیک است، اشاره و خاطرنشان کرد: باید با اندوخته‌ها و تجهیزات محدودی که داریم، بتوانیم رتبه‌های برتر ملی بین استان‌های دیگر کسب کنیم.

وی به ارزیابی‌های رضایت بخش انجام شده سال گذشته از سیستم بازرسی استانداری نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم این رضایت‌مندی، حسن خلق و خدمات مناسب، بیشتر شود و تا پایان سال در ارزیابی‌ها به ۱۰۰ درصد نزدیک شوید.

وی ادامه داد: می‌بایست با مهربانی و سعه صدر بکوشید در نشاط اجتماعی و روحیه بخشی به مردم سهیم باشید.

نماینده عالی دولت در گیلان یادآور شد: باید زمینه ای فراهم کنیم تا جامعه بداند پرستاران به عنوان نگهبانان سلامت و امیدبخش افرادی هستند که در سخت ترین شرایط زندگی به سر می برند و بر این اساس نه فقط یک روز بلکه همه ایام باید قدردان تلاش های پرستاران باشیم و از کوشش های خستگی ناپذیر آنان قدردانی کنیم.

سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.

Share