فرماندار فومن در همایش کارآفرینی مهارت بنیان:

مهارت‌آموزی یک نگاه راهبردی است | لزوم مطالبه‌گری جوانان نسبت به برنامه کاندیداهای انتخابات

محسنی خواستار مطالبه‌گری جوانان نسبت به ارائه برنامه نامزدهای انتخابات در حوزه اشتغال شد و تصریح کرد: آحاد جامعه مطالبات خود را از کسانی که داوطلب ورود به عرصه نمایندگی مجلس شده اند، بیان کنند و برای افزایش نشاط سیاسی و اجتماعی و ایجاد مشارکت حداکثری نیازمند این هستیم که مطالبه‌گر باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همایش کارآفرینی مهارت بنیان با عنوان کارآفرینی، اشتغال پایدار و رونق تولید به همت مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فومن و با حضور نماینده عالی دولت در شهرستان، مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه ای گیلان و جمعی از روسای ادارات و دانشجویان برگزار شد.

در این همایش محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن با تاکید بر اینکه مهارت آموزی یک نگاه راهبردی است، یادآور شد: در کنار تحصیلات بایستی به مهارت آموزی توجه ویژه داشته باشیم.

محسنی با بیان اینکه اگر قرار است اشتغال دانش بنیان را پیگیری کنیم و کارهایمان خروجی موفقیت آمیز داشته باشد، مهارت آموزی باید در سطح دبستان، دبیرستان و دانشگاه آغاز شود، اظهار کرد: این رویکرد سبب می شود که پس از دوران دانشجویی و فارغ التحصیلی شاهد افراد فاقد مهارت نباشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن رویکرد فنی و حرفه ای در آموزش مهارت آموزی دانشجویان را ارزشمند توصیف کرد و گفت: برای مهارت آموزی نیازمند برنامه ریزی مدون هستیم.

محسنی نگاه دولت یازدهم در حوزه اشتغال را حفظ پایداری مشاغل موجود عنوان کرد و گفت: به خاطر شرایط تحریمی و مشکلاتی که از پیش وجود داشت و بسیاری از واحدهای کوچک وقتی نتوانستند در برابر تغییرات به وجود آمده متاثر از هدفمندی یارانه ها تاب آوری داشته باشند، رویکرد دولت یازدهم بر این موضوع بنا شد که اشتغال موجود حفظ شود اما نگاه دولت دوازدهم ایجاد اشتغال جدید بود که در همین راستا نیز تسهیلات اشتغالزایی مناسبی نیز پرداخت شد.

فرماندار شهرستان با اذعان به اینکه باتوجه به اهتمام دولت در حوزه اشتغالزایی و تخصیص تسهیلات کم بهره یکی از مشکلات این حوزه را عدم بهره مندی متقاضیان دارای مهارت شغلی دانسته و نقش فنی و حرفه ای را برای آموزش و مهارت آموزی بسیار حائز اهمیت دانست.

وی با تاکید بر اینکه یکی از فعالترین اعضا در کمیته اشتغال باید فنی و حرفه ای باشد، متذکر شد: داشتن مهارت علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار سبب بازگشت سرمایه می شود.

محسنی به دانشجویان توصیه کرد که از فرصت دانشجویی برای افزایش مهارت آموزی بهره بگیرند و قدر این دوران را بدانند.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن در بخش دیگری از اظهارات خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: مطالبه اجتماعی جوانان از حاکمیت و دولت مطالبه درستی است، اینکه شاهد برنامه ریزی راهبردی دولت و نظام جهت ایجاد شغلی آبرومند و پایدار باشیم حائز اهمیت است.

محسنی با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات برای این است که مجلسی تشکیل شود که بهترین قانونگذاری و برنامه ریزی کند، افزود: شاخصه یک نظام مردم سالاری دینی این است که شاهد تشکیل مجلس متعهد و متخصص باشیم.

وی خواستار مطالبه‌گری جوانان نسبت به ارائه برنامه نامزدهای انتخابات در حوزه اشتغال شد و تصریح کرد: آحاد جامعه مطالبات خود را از کسانی که داوطلب ورود به عرصه نمایندگی مجلس شده اند، بیان کنند و برای افزایش نشاط سیاسی و اجتماعی و ایجاد مشارکت حداکثری نیازمند این هستیم که مطالبه‌گر باشیم.

فرماندار شهرستان فومن با تاکید بر اینکه ارائه برنامه کاندیداها در حوزه اشتغال سبب می شود که اشتغالزایی صرفا در حد شعار خلاصه نشود، گفت: ارائه این برنامه ها به افزایش نشاط سیاسی منجر خواهد شد.

محسنی با تاکید بر اینکه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت چهار رکن مهم در انتخابات است، یادآور شد: وقتی سلامت و امنیت سرلوحه کار مجریان انتخابات قرار بگیرد، فضای لازم برای رقابت درست و مشارکت حداکثری فراهم خواهد آمد.

محمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان نیز طی سخنان کوتاهی توجه ویژه به مهارت افزایی در دوران تحصیل را رویکرد فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: دستگاه های دولتی در کنار بخش خصوصی با تمام امکانات، ظرفیت ها و ابزار جهت افزایش مهارت افزایی تلاش کنند.

گفتنی است در این همایش محسن برزگر خلیلی مدرس و مشاور کسب و کار و دارای مدرک دکترای کارآفرینی دانشگاه تهران کارگاه آموزشی خود را برگزار کرد.

Share