استاندار گیلان در دیدار رئیس هیأت مدیره خانه سینما مطرح کرد؛

راه‌اندازی دفتر خانه سینما در گیلان | حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه سینما و تئاتر

استاندار گیلان گفت: در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی دولت تدبیر و امید از مقوله فرهنگ، آماده همکاری و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه سینما و تئاتر هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع عصر امروز (سه شنبه) در دیدار رئیس و شماری از اعضای هیأت مدیره خانه سینمای کشور، هنر تئاتر و سینما را به عنوان زیباترین و تاثیرگذارترین هنرها توصیف کرد و افزود: علم، دانش و هنر سه مولفه‌ای هستند که در تئاتر و سینما نهفته است و می‌توانند در توسعه و بالندگی کشورمان و اعتلای فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی موثر باشند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه گیلان و رشت همانطور که در عرصه تئاتر و سینما پیشتاز است در تأسیس دفتر خانه سینما در این استان نیز جزو پیشقراولان خواهد بود، اظهار داشت: امیدوارم با راه‌اندازی این دفتر در گیلان، شاهد حضور چهره‌های ملی و رونق این بخش به طور کاربردی باشیم.

استاندار گیلان به اثربخشی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در عرصه تئاتر و سینما اشاره کرد و گفت: گیلان جزو معدود استان‌هایی است که در هنرستان‌های خود هنرآموز دارد و فارغ‌التحصیلی در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده هنر دانشگاه گیلان نیز از دیگر ظرفیت‌هاست.

وی اظهار داشت: سوابق و نگاه اصیل فرهنگی و اجتماعی استان گیلان می‌تواند پشتوانه خوبی برای به تصویر کشیدن قابلیت‌های استان در سینما باشد.

دکتر زارع اکران همزمان فیلم‌های سینمایی جشنواره فجر در سینماهای گیلان را نشان از پیشتازی این استان در حوزه هنر به ویژه سینما دانست و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر علیرغم توسعه فضای مجازی و اینترنت، هنوز پرده‌های سینما در دنیا دارای ارزش و جایگاه هنری هستند.

وی با بیان اینکه در کنار فراز و نشیب‌های مختلف همواره سینما مخاطبان خود در خانواده‌های ایرانی را به لحاظ اثرگذاری در رفتار، منش و یادگیری دارد، گفت: پیشینه تاریخی گیلان در عرصه تئاتر و سینما باعث شده تا فرزندان استان در حوزه‌ هنر سینما و تئاتر، با اندیشه و فکر بلند در سطح کشور حضوری قوی داشته باشند.

دکتر زارع به موقعیت ممتاز جغرافیایی گیلان به واسطه همجواری با کشورهای آسیای میانه اشاره کرد و گفت: همانگونه که در عرصه تجاری، نمایشگاه هایی مشترک با کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار می شود؛ به لحاظ فرهنگی نیز می‌توانیم با کشورهای این حوزه وارد تعاملات فرهنگی و تولید آثار فاخر سینمایی شویم که در نهایت؛ این مهم منجر به معرفی فرهنگ والای ایران و گیلان خواهد بود.

وی به محوریت بخش خصوصی در کشورهای توسعه‌یافته با حمایت‌های دولت اشاره و خاطرنشان کرد: با استفاده از امکانات و ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی استان، در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی دولت تدبیر و امید از مقوله فرهنگ، آماده همکاری و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه سینما و تئاتر هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات رئیس‌جمهوری اظهار داشت: امیدواریم شاهد گرایش فزون تر و توجه فیلم‌سازان به بخش آسیب‌های اجتماعی بوده و در این مسیر به منظور کاهش آسیب های این بخش، سرگرمی ها و تفریحات حوزه سینما و فیلم را بین مردم، ترویج و برای آن، برنامه داشته باشیم.

وی گفت: تأثیر هنر بر نشاط اجتماعی بی‌نظیر است که می‌توان با ابزار و زبان هنر زمینه ساز ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین مردم شد.

در ادامه این دیدار رئیس هیأت مدیره خانه سینمای کشور نیز با قدردانی از نگاه مثبت استاندار گیلان به مقوله فرهنگ به ویژه تئاتر و سینما گفت: باید با ابزارهای هنری امید را میان مردم زنده نگه داریم.

همایون اسعدیان راه‌اندازی دفتر خانه سینما در استان گیلان را گامی موثر در ایجاد ارتباط میان جوانان علاقمند به حوزه تئاتر و سینما با چهره‌های شاخص این عرصه عنوان کرد و افزود: سابقه و پیشینه گیلان در حوزه تئاتر و سینما و وجود مفاخر و هنرمندان برجسته از این خطه، می‌تواند زمینه‌ساز معرفی هویت بومی و منطقه‌ای و نیز ظرفیت‌های بالای این استان باشد.

Share