عباس سلیمی نمین: پسر آیت‌الله هاشمی انصار حزب‌الله را تامین مالی می‌کرد

استعفای روحانی جامعه را به شدت به هم خواهد ریخت | نظر سردار جعفری چندان دقیق نیست

عباس سلیمی‌نمین گفت‌: قانون اساسی برای راهیابی افراد به مراکز تصمیم‌سازی، قانون‌گذاری یا اجرا قطعاً کفایت می‌کند و فراتر از این نمی‌توانیم از شورای نگهبان مطالبه‌ای داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اعتمادآنلاین، عباس سلیمی‌نمین با اشاره به اظهارنظر سردار جعفری، فرمانده سابق سپاه مبنی بر اینکه شورای نگهبان در تعیین صلاحیت‌ها باید مبانی فکری کاندیداها را لحاظ کند اظهار داشت: شورای محترم نگهبان در تعیین صلاحیت‌ها اعتقاد و باور به قانون اساسی را لحاظ می‌کند. قانون اساسی برای راهیابی افراد به مراکز تصمیم‌سازی، قانون‌گذاری یا اجرا قطعاً کفایت می‌کند و فراتر از این نمی‌توانیم از شورای نگهبان مطالبه‌ای داشته باشیم.

لازم نیست همه برای حل مسائل یک راه‌حل مشترک داشته باشند

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در ادامه سخنانش گفت: اگر افراد در راه‌حل‌ها نظر متفاوتی داشتند، مشکلی پیش نمی‌آید و هیچ الزامی نیست که همه برای حل مسائل یک راه‌حل مشترک داشته باشند. اساساً تضاد رأی لازمه راهکار است و انتخابات هم رقابت بین سلیقه‌هاست. اگر غیر از این باشد، اصلاً برگزاری انتخابات بی‌معنی است. همچنین باید تاکید داشت نظام اسلامی اختلاف نظر را به رسمیت می‌شناسد.

شورای نگهبان نمی‌تواند به راه‌حل‌های افراد ورود کند

این چهره اصولگرا در ادامه توضیح داد: شورای نگهبان نمی‌تواند به راه‌حل‌های افراد ورود کند. البته نظر سردار جعفری چندان دقیق نیست، اما نباید ورود نظامیان به سیاست تلقی شود. به هر حال همه می‌توانند نظرشان را در هر زمینه‌ای به نوعی مطرح کنند و هیچ‌کس نمی‌تواند به دلیل اختلاف سلیقه افراد را از نظر دادن باز دارد.

انتظار ابتدایی از یک نماینده مجلس این است که درک صحیحی از شرایط  داشته باشد

او همچنین با اشاره به صحبت چند وقت اخیر شهاب نادری نماینده مجلس که از «تلاش برای ساقط کردن دولت» خبر داده بود گفت: انتظار ابتدایی از یک نماینده مجلس این است که درک صحیحی از شرایط اجتماعی و سیاسی کشور داشته باشد. بالاتر از این باید درک دقیقی از مسائل حوزه بین‌الملل داشته باشد. این اظهارات در شرایطی مطرح شده است که ایران در سال‌های اخیر موقعیت مطلوبی در جهان به دست آورده است که مجلس‌نشین‌ها بیشتر از دیگران باید برای حفظ چنین موقعیتی احساس مسئولیت کنند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در ادامه سخنانش تاکید کرد: در شرایطی که آمریکایی‌ها علناً فشار وارد می‌کنند، اسرائیلی‌ها مقابله با جمهوری اسلامی را اوجب واجبات می‌دانند، سعودی‌ها هم به همچنین، و انگلیسی‌ها نیز بسیار سخاوت‌مندانه علیه ایران هزینه می‌کنند، طرح چنین مسائلی موجب انشقاق می‌شود در حالی که بیشتر از هر مقطع دیگری به اتحاد و هصمدایی نیاز داریم.

استعفای روحانی جامعه را به شدت به هم خواهد ریخت

او همچنین گفت: آقای نماینده مجلس در شرایطی ادعا کرده «با استعفای روحانی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد» که این احتمال ضعیف جامعه را به شدت به هم خواهد ریخت. دقیقاً به همین دلیل رهبری به مساله بنزین با ذکاوت وارد شدند تا از تخریب دولت و سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری کنند. به نظر من مقام معظم رهبری با اظهارنظری تاریخی مبنی بر تایید تصمیم اخذشده هوشیاری بالایی از خود نشان دادند. در غیر این صورت امثال همین نماینده‌ای که به خود اجازه داده از ساقط شدن دولت حرف بزند، کشور را درگیر شرایطی واقعاً بحرانی می‌کردند.

باید مراقب رفتارمان باشیم

سلیمی‌نمین ادامه داد: به هر حال رئیس‌جمهوری جایگاهی قانونی دارد و چون مورد تایید شورای نگهبان است، حتی اگر اشتباهی هم مرتکب شود، باید واکنشی منطقی نشان داده شود. حق بالاتر از این است که ایشان رئیس قوه مجریه است و به همین دلیل برای اینکه این حق برتر تضعیف نشود، باید مراقب رفتارمان باشیم.

اصلاح‌طلبان کاری می‌کنند که برخی از اصولگراها به دام بیفتند و مرتکب اشتباه شوند

وی در پایان صحبت‌هایش گفت‌: کشور درگیر مشکلاتی است که هر کدام‌شان هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کنند. به همین دلیل باید گفت اصولگرایان کم‌فهم سیاسی مراقب باشند تا به بازی برخی از اصلاح‌طلبان گرفته نشوند. در واقع اصلاح‌طلبان کاری می‌کنند که برخی از اصولگراها به دام بیفتند و مرتکب اشتباه شوند. همان‌طور که بعدها مشخص شد مهدی هاشمی پسر آیت‌الله هاشمی انصار حزب‌الله را تامین مالی می‌کرد تا آنها با مقابله و برخورد با هاشمی فضایی را به وجود بیاورند که بتوانند سوار بر موج راه‌افتاده بهره‌برداری کنند.

Share