در آستانه هفته کتاب خوانی

دومین المان کتاب شهر لاهیجان افتتاح شد | در تمام پارکهای شهر کتابخانه ایجاد می‌شود

آیین افتتاح دومین المان کتاب لاهیجان با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، جمعی از مدیران شهرستان و جمعی از نویسندگان و فرهیختگان و شهروندان فرهنگ دوست لاهیجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  آیین افتتاح دومین المان کتاب لاهیجان با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، جمعی از مدیران شهرستان و جمعی از نویسندگان و فرهیختگان و شهروندان فرهنگ دوست لاهیجان برگزار شد.

شهردار لاهیجان در این مراسم ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت شهدای ۲۲ آبان لاهیجان در جریان انقلاب اسلامی سال ۵۷ گفت: افتخار ماست که لاهیجان شهر اولین ها و بهترینهاست و به همین مناسبت امروز در آستانه روز کتاب و کتابخوانی ،دومین المان کتاب لاهیجان با ۵۲ عنوان از ۴۲ نویسنده قلم طلایی شهر با اعتبار ۴۸۰ میلیون ریال از محل درآمدهای عمومی شهرداری افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مسعود کاظمی افزود: کتاب دروازه ای به سوی علم، معرفت، دانش و روشنایی بخش زندگی یکایک بشریت است. سعی ما این است که اتفاقاتی را رقم بزنیم که لاهیجان همیشه صدر نشین بوده و باشد.

وی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان زحمتکش شهرداری لاهیجان گفت: با توجه به پیشینه فرهنگی شهر، برگ زرین دیگری بر افتخارات این شهر خواهیم افزود و نوید می دهم که در تمام پارکهای شهر کتابخانه ایجاد کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۲۲ آبان لاهیجان گفت: موضوعی که ما را وا می دارد تا در این عرصه قدم بگذاریم، سفارش بزرگان دینی ما بوده و با توجه به اینکه صاحبان اندیشه و قلم این شهر در کشور زبانزدند و در زمینه فرهنگ و هنر قدم می گذارند ما باید قدردانشان باشیم.

جواد نجار تمیزکار افزود: یکی از راههایی که در این زمانه با گسترش شبکه های مجازی، جهت افزایش علاقه شهروندان به مطالعه باید صورت بگیرد، در معرض دید قراردادن عناوین کتابهاست که با توجه به نامزدی لاهیجان به عنوان برگزیده پایتخت کتاب کشور، در این مسیر گام برداشتیم.

در ادامه دکتر بهمن مشفقی، از پزشکان و نویسندگان پیشکسوت لاهیجان گفت: امیدوارم کتاب و کتابخوانی در همه سنین بصورت واقعی انجام گیرد و موانع و کاستی های چاپ کتاب از بین برود تا مؤلفین و نویسندگان با فراق خاطر به کتابت پرداخته و کتاب و کتابخوانی چهره حقیقی خود را نشان دهد.

حضور دانش آموزان،فرهیختگان، نویسندگان در کنار مسئولان شهر باعث افزودن زیبایی های مراسم افتتاح دومین المان کتاب شهر لاهیجان شد.

لاهیجان یکی از نامزدهای انتخاب پایتخت کتاب ایران است و مدیریت شهری لاهیجان با نصب المان های کتاب ، ایجاد کتابخانه های سیار در پارک ها و برگزاری جشنواره های مختلف برای فرهنگ سازی افزایش سرانه مطالعه کتاب در شهر لاهیجان تلاش می کند.

Share