با برتری مقابل تمام رقبا

سارا بهمنیار قهرمان کاراته وان روسیه شد | یورش بانوی گیلانی به سمت المپیک

کاراته‌کار گیلانی وزن منفی ۵۰ کیلوگرم کشورمان در دیدار فینال لیگ جهانی کاراته مسکو ۲۰۱۹ به مصاف رقیب آلمانی رفت و با پیروزی مقابل وی به نشان طلا دست‌یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رقابت‌های رده‌بندی و فینال ششمین مرحله لیگ برتر کاراته وان در سال ۲۰۱۹ به میزبانی مسکو امروز (یکشنبه) آغاز شد و سارا بهمنیار ملی‌پوش وزن منفی ۵۰ کیلوگرم کشورمان در دیدار فینال به مصاف سارا هوبریخ از آلمان رفت.

بهمنیار با پنج پیروزی پیاپی موفق شد به دیدار فینال وزن ۵۰ کیلوگرم راه پیدا کند، وی در نخستین گام با نتیجه شش بر صفر کارمن کلمنت از مجارستان را شکست داد، در دور دوم ایمان طالب از الجزایر را با نتیجه دو بر صفر از پیش رو برداشت، بهمنیار با همین نتیجه مقابل یی تینگ تانگ از هنگ‌کنگ به برتری رسیده و چهارمین دیدار خود مقابل نادیا مورالس گومز از اسپانیا را با برتری سه بر یک پشت سر گذاشت.

نابغه گیلانی کاراته آسیا برای صعود به دیدار فینال مقابل ران ران لی از چین به روی تاتامی رفت و در دیداری سخت و نفس‌گیر پس از تساوی سه بر سه مقابل ران ران، با قانون سنشو به پیروزی دست‌یافت و راهی فینال شد.

بهمنیار در دیدار فینال به مصاف سارا هوبریخ از آلمان رفت و با برتری یک بر صفر به نشان طلا دست‌یافت.

در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم، ران ران از چین با برتری هشت بر سه مقابل نادیا گومز از اسپانیا و نوران علیف از جمهوری آذربایجان پس از تساوی هشت بر هشت مقابل میو میاهارا از ژاپن با قانون سنشو به مدال برنز دست‌یافتند.

 سارا بهمنیار در آخرین رتبه‌بندی المپیکی پس از کسب مقام قهرمانی در لیگ جهانی توکیو ۲۰۱۹ با صعود پنج پله‌ای در رنکینگ المپیکی کاراته‌کاران در ماه سپتامبر روبه‌رو شده و در مکان نهم وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم ایستاد.

در وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم دو بازیکن برتر اوزان منفی ۵۰ و منفی ۵۵ کیلوگرم (در مجموع ۴ کاراته‌کا) جواز حضور در المپیک را بر اساس رنکینگ دریافت می‌کنند.

بهمنیار با حضور در فینال کاراته‌وان مسکو تا حدود زیادی به المپیک نزدیک شده است، پیش از آغاز رقابت‎‌های کاراته‌وان مسکو، سراپ اوزچلیک از ترکیه با کسب ۷۵۰۷٫۵ امتیاز قاطعانه در صدر وزن منفی ۵۰ کیلوگرم ایستاده و صعود خود را به المپیک توکیو تا حد زیادی قطعی کرده است.

بتینا پلنک از اتریش با کسب ۳۸۳۲٫۵ امتیاز نفر دوم وزن منفی ۵۰ کیلوگرم است، فاصله ۵۷۰ امتیازی وی با بهمنیار که با کسب ۳۲۶۲٫۵ امتیاز در مکان سوم ایستاده است باعث شد حتی سایت رسمی فدراسیون کاراته در معرفی شانس‌های المپیکی نامی از نابغه گیلانی کاراته آسیا به زبان نیاورد! بتینای اتریشی در دور دوم کاراته‌وان مسکو مقابل ران ران تن به شکست داد و مهم‌ترین رقیب بهمنیار در کسب سهمیه المپیک توکیو، با حداقل امتیاز ممکن این مسابقات را ترک می‌کند.

هوبریخ آلمانی با کسب ۲۸۷۲٫۵ امتیاز نفر چهارم وزن منفی ۵۰ کیلوگرم و یکی از اضلاع مربع نبرد برای کسب یکی از دو سهمیه المپیک توکیو در این وزن است، هوبریخ با صعود به فینال کاراته‌وان مسکو، شانس خود برای حضور در المپیک توکیو را افزایش داده است.

پیش‌بینی می‌شود نبرد چهار کاراته‌کای برتر وزن منفی ۵۰ کیلوگرم تا واپسین روزهای رقابت‌های انتخابی ادامه پیدا کند، این چهار ورزشکار ۲۹ نوامبر (هشتم آذرماه ۹۸) در رقابت‌های کاراته‌وان مادرید ۲۰۱۹ بار دیگر به روی تاتامی می‌روند، کشوری که برای ستاره گیلانی کاراته آسیا با خاطرات شیرینی نظیر کسب نشان برنز قهرمانی بزرگ‌سالان جهان همراه است.

Share