گفتگو با جوانی که از رهبری تقاضای کمک به ملوان را داشت

آقا گفتند مردم گیلان قهرمان و شهیدپرورند و برای حل مشکلات آنان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد

کاظمی نخبه گیلانی حاضر در نشست صمیمانه نخبگان کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حال و هوای این دیدار صمیمی گفت: آقا گفتند مردم گیلان قهرمان وشهیدپرورند و برای حل مشکلات آنان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی کاظمی تبریزی متولد سال ۱۳۶۳ در شهرستان بندرانزلی است و دوران تحصیل خود را در بندر انزلی گذراند، وی با شرکت در کنکور سراسری در رشته منابع طبیعی و صنایع چوب در دانشگاه آزاد کرج قبول و شروع به تحصیل‌کرد.

این جوان گیلانی دارای مقالات مختلف علمی بین‌المللی بوده و به‌عنوان نخبه به دیدار مقام معظم رهبری رفته و درباره مسائل مختلف استان و کشور با ایشان به عنوان یکی از ۱۲ جوان مرد نخبه کشور صحبت کرد.

در ادامه گفتگوی فارس با علی کاظمی را میخوانید.

ابتدا خودتان را معرفی کرده و از نحصیلاتتان بگویید؟

کاظمی: بنده در بهمن‌ماه ۱۳۶۳ متولد و دوران تحصیل خود را در بندر انزلی گذراندم، سپس با شرکت در کنکور سرا سری در رشته منابع طبیعی و صنایع چوب در دانشگاه آزاد کرج قبول‌شده و شروع به تحصیل در مقطع لیسانس کردم و بعد از گذراندن مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد کرج در رشته مهندسی صنایع فرآورده‌های مرکبی میکروسولوزی شروع به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کردم و هم‌اکنون در رشته منابع طبیعی و صنایع چوب و در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات مشغول به تحصیل بوده و در سال ۹۷ به‌عنوان دانشجو برتر مقطع دکتری انتخاب شدم.

از افتخارات علمی خودتان برای مخاطبان بگویید؟

کاظمی: عضویت در باشگاه پژوهشگران نخبگان جوان، ارائه ۲۰ مقاله بین‌المللی و ملی که سه عدد از این مقاله‌ها به‌عنوان مقاله برتر انتخاب‌شده، مخترع برتر در سال ۹۴، رتبه اول تحقیقات قرآنی در کل کشور و ثبت ۹ اختراع ازجمله عناوین بنده در این ۶ سال عضویت باشگاه پژوهشگران نخبگان جوان بوده است که سعی دارم این روند رو ادامه دهم.

چگونه به‌عنوان نخبه برای دیدار با مقام معظم رهبری انتخاب شدید؟

کاظمی: افرادی برای دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری دعوت می‌شوند باید دارای مقام‌های علمی و فرهنگی باارزشی باشند و من با توجه به سابقه علمی و مقالات بین‌المللی که نوشتم برای این دیدار انتخاب شدم.

لحظه‌ای که شما به‌عنوان یکی از نخبگان شرکت‌کننده در دیدار با مقام معظم رهبری انتخاب شدید چه حسی داشتید؟ 

کاظمی: دیدار با مقام معظم رهبری یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای زندگی بنده بود و لحظه‌ای که این خبر را شنیدم ابتدا باور نکردم و زمانی که از انتخاب مطمئن شدم اشک شوق ریختم زیرا بهه دیدار یکی از بزرگ‌ترین عالمان جهان اسلام می‌رفتم.

در لحظه ورود به حسینیه امام خمینی (ره) چه برخوردی با شما شد؟ 

کاظمی: به‌محض ورود به حسینیه امام خمینی (ره)، کارکنان بیت رهبری برخورد بسیار گرمی با نخبگان داشته و ما را به دفتر مقام معظم رهبری برده و مقرر شد هرکدام از نخبگان پنج دقیقه دغدغه‌های خود را گفته و با رهبر معظم انقلاب درد و دل کنند که به‌محض ورود ایشان به داخل حسینیه  حس و‌ حال خاصی در بین نخبگان وجود داشت.

وقتی برای این دیدار انتخاب شدید به چه موضوعات و مشکلات استان گیلان فکر کردید تا آن را بیان کنید؟

کاظمی: استان گیلان دارای مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف است وقتی خبر دیدار خود با مقام معظم رهبری را شنیدم تمام این مشکلات به ذهن من خطور کرد و سعی کردم مهم‌ترین دغدغه‌های استان را در مقابل مقام معظم رهبری بیان کنم تا بتوان آن را حل کرد.

چون انزلی‌چی بودید از مشکلات این شهرستان گفتید؟

کاظمی: قطعاً همینطور است که گفتید زیرا من خود را مدیون انزلی می‌دانم و مهم‌ترین مسئله و معضل در این شهرستان بحث تالاب این شهرستان است زیرا در تالاب بندر انزلی مسائل زیست‌محیطی رعایت نشده که با احداث موج‌شکن جدید در ورودی دریا به مرداب بندر انزلی، عدم لایه روبی مستمر و ورود فاضلاب‌های شهری و صنعتی، تالاب زیبای انزلی را با مشکل زیست‌محیطی جدی مواجه کرده که این مشکل به کل گیلان بسط پیدا می‌کند.

مشکل مصلی بندر انزلی چیست؟

کاظمی: سومین درخواست من از مقام معظم رهبری بازگو کردن مشکلات مصلای این شهرستان بود که علیرغم ۳۶ سال از تاریخ احداث آن هنوز مردم بندرانزلی نماز جمعه خود را در یک مصلای نیمه‌کاره خوانده و بعدازاین همه‌سال هنوز متأسفانه تکمیل‌نشده که مقام معظم رهبری از بیان این مطلب توسط بنده ابراز رضایت کرده و‌ آن را یادداشت کردند.

چطور شد تصمیم گرفتید مشکل تیم فوتبال ملوان بندر انزلی را به گوش مقام معظم رهبری برسانید؟

کاظمی: تیم فوتبال ملوان بندر انزلی بهترین و شاید تنها دل‌خوشی مردم این شهرستان و حتی گیلان بوده و با توجه به اینکه درصدی از سهام این باشگاه تحت اختیار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است از مقام معظم رهبری درخواست کردم که به وضعیت این تیم رسیدگی کند‌.

واکنش حضار حاضر در جلسه و مقام معظم رهبری در هنگام گفتن مشکلات تیم فوتبال ملوان بندر انزلی چگونه بود؟

کاظمی: چون تمام چهره‌های حاضر در این دیدار از نخبگان مطرح علمی کشور بودند و انتظار مطرح کردن مشکلات تیم ملوان را به آن جلسه نداشته و با شروع صحبت خود به علت عدم این انتظار حضار خندیدند که در این زمان دچار استرس شدم ولی وقتی به چهره مقام معظم رهبری نگاه کردم ایشان تبسمی کرده و خواستار ادامه بیان مطلبم شدند.

هنگام نزدیک شدن با مقام معظم رهبری به ایشان چه گفتید؟

کاظمی: هنگام نزدیک شدن به مقام معظم رهبری، آقا به من گفتند که در سفر خود به بندر انزلی قول ساخت پل را در این شهرستان داده و آن را اجرا کردیم و این نوید را به مردم انزلی و گیلان بدهید که برای حل مشکلات آنان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد زیرا مردم گیلان مردم شهیدپرور و قهرمان هستند.

همگام دیدار چهره به چهره با مقام معظم رهبری دچار استرس نشدید؟

کاظمی: انسان وقتی از نزدیک به مقام معظم رهبری نگاه می‌کند از آرامش ایشان  قوت قلبی باورنکردنی می‌گیرد و اعتماد به نفس مضاعفی پیدا می‌کند به همین دلیل و بعد از اتمام صحبت‌های خود من به نزدیکی حضرت آقا رفته و کاغذ مطالب خود را به ایشان تحویل دادم.

مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان چه بود؟

کاظمی: استفاده صحیح از ظرفیت جوانان و نخبگان و محققین دغدغه مقام معظم رهبری در این دیدار بود زیرا ایشان معتقد بودند که به استفاده درست از منابع داخلی و توجه به تولید ملی باعث پیشرفت کشور می‌شود.

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟

کاظمی: مقام معظم رهبری یک قوت قلب برای جوانان نخبگان بوده و دیدگاه ایشان در خصوص جوانان، نخبگان بسیار دقیق مثبت و دقیق بوده است و توجه به نکات مطرح‌شده در این دیدار باعث پیشرفت جامعه و پیشبرد اهدافِ بلند انقلاب اسلامی می‌شود برای همین از مسؤولین درخواست دارم به آن توجه کنند.

Share