فرماندار شفت خبرداد

کسب رتبه نخست شهرستان شفت در آزمون سراسری از نظر میزان قبولی

محسنی گفت: شهرستان شفت با داشتن چنین دانش آموزانی که با کتاب انس می گیرند به هیچ وجه محروم نخواهد ماند و برای توسعه آن کافی است به ظرفیت های گوناگون این منطقه توجه ویژه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا محسنی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت با اشاره به اینکه محرّم، باید ماه افزایش آگاهی باشد، به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره و اذغان داشت: بهره گیری از ابزارهای نوین ارتباطی در حفظ و ترویج ارزش های دفاع مقدس به عنوان بخش مهمی از تاریخ ایران اسلامی لازم و ضروری است.

وی در ادامه فرارسیدن آغاز سال تحصیلی را به مردم به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان تبریک گفت و افزود: اگر قرار است مجموعه ای از تحولات فرهنگی در یک جامعه به وقوع بپیوندد بی تردید با آموزش و افزایش سطح آگاهی محقق خواهد شد.

فرماندار شفت با بیان اینکه با گسترش رسانه، نرم افزار، شبکه های اجتماعی و کتاب های الکترونیک عطر و بوی خوش صفحات کتاب کمتر به استشمام می رسد، افزود: حفظ جایگاه کتاب مستلزم برنامه ریزی مدون و تسهیل در دسترسی به آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه موضوع اهدای ۳۰۰ متر زمین در بلوار شهید مطهری شفت برای ساخت ساختمان کتابخانه عمومی این شهرستان باید توسط شهرداری شفت پیگیری، تعیین تکلیف و پس از آن اقدامات قانونی برای دریافت سند مالکیت از سوی دستگاه متولی انجام شود افزود: با نگاه همه جانبه، کمک خیرین و مشارکت اداره کتابخانه های عمومی پروژه مذکور می تواند در زمان مناسب به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی بخشداران می بایست شورای کتابخوانی مراکز دهستان های شهرستان شفت با حضور شوراهای اسلامی، دهیاری، خانه های بهداشت، پایگاه بسیج، مدارس و … در سطح دهستان های شهرستان شفت تشکیل گردد، افزود: این شورا می تواند در پیگیری سیاست های ابلاغی مربوطه موثر باشد.

محسنی با بیان اینکه دانش آموزان شهرستان شفت در آزمون سراسری رتبه نخست استان گیلان را از نظر میزان قبولی کسب نموده اند، از عدم اطلاع رسانی صحیح این افتخار آفرینی انتقاد نمود و اذعان داشت: شهرستان شفت با داشتن چنین دانش آموزانی که با کتاب انس می گیرند به هیچ وجه محروم نخواهد ماند و برای توسعه آن کافی است به ظرفیت های گوناگون این منطقه توجه ویژه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه بیشتر به کتابخانه های عمومی در سطح روستاها تاکید نمود و افزود: روستای پرجمعیت نصیرمحله ظرفیت خوبی برای احداث کتابخانه عمومی دارد و بخشدار احمدسرگوراب باید بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

محسنی در پایان خواستار برگزاری فراخوان عمومی برای اهدا و وقف کتاب های بدون استفاده در خانه های مردم شهرستان شد.

Share