دختر آبی درگذشت

درگذشت زن جوان طرفدار تیم استقلال پس از خودسوزی

زن جوان طرفدار فوتبال که چند روز پیش در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب اقدام به خودسوزی کرده بود، درگذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  بنا به نوشته چندین خبرنگار اجتماعی، سحر دختری که در شبکه های اجتماعی با هشتگ دختر آبی مشهور شده است، بر اثر شدت جراحات وارده درگذشته است.

این دختر جوان هفته گذشته بعد از اینکه برای گرفتن تلفن همراهش به دادسرا مراجعه کرد، متوجه شد که باید برای تحمل ۶ ماه حبس به زندان برگردد. او بعد از شنیدن این خبر برآشفت و از دادسرا خارج شد و به گفته شاهدان درحالیکه فریاد می‌کشید و از موضوعی اعتراض داشت، اقدام به خودسوزی کرد و با ۹۰ درصد سوختگی از نوع درجه ۳ به بیمارستان منتقل شد.

خودسوزی این دختر با واکنش‌های زیادی از جمله معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور،‌پروانه سلحشوری و برخی از بازیکنان فوتبال را در پی داشت.

خواهر سحر خدایاری -که در مصاحبه‌ای با روزنامه شهروند از او با نام مستعار سارا یاد می‌کند- گفته بود خواهرش اسفند ماه سال ۹۷ در پی تلاش برای ورود به ورزشگاه آزادی با لباس مبدل مردانه برای تماشای بازی استقلال و العین توسط نیروی انتظامی بازداشت می‌شود. در دادسرای ارشاد برای آزادی او، وثیقه ۵۰ میلیون تومانی تعیین می‌شود اما با توجه به اینکه چهارشنبه بعد از ظهر این اتفاق می‌افتد و واریز وثیقه روز پنجشنبه و در طول تعطیلی اداری انجام می‌شود، سحر مجبور شده تا روز شنبه را در زندان به سر ببرد.

Share