در پی هتک حرحمت ماه محرم رقم خورد

جنجال استقبال از فاتح قله دماوند در کومله | بیانیه مشترک هیئت‌های مذهبی و اطلاعیه بخشداری

شهرداری و شورای شهر کومله مراسم استقبالی از یک شهروند کومله‌ای که موفق به صعود قله دماوند شده بود همراه با کف و سوت برگزار کرد که موجب واکنش خانواده‌های معظم شهدا، شهروندان، مسئولین و امام‌جمعه لنگرود شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهرداری و شورای شهر کومله ظهر روز جمعه ۱۵ شهریور مراسم استقبالی را از یک شهروند کومله‌ای که موفق به صعود قله دماوند شده بود برگزار کردند که موجب واکنش خانواده‌های معظم شهدا، شهروندان، مسئولین و امام‌جمعه لنگرود شد.

لنگر خبر در ادامه نوشت: سوت و کف زدن در این مراسم استقبال هم‌زمان با ایام دهه اول محرم‌الحرام و برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی که در سراسر جهان در حال برگزاری بود موجب آزرده‌خاطر شدن خانواده‌های شهدا و مردم متدین کومله و شهرستان لنگرود شد که خواستار پیگیری در این مورد در راستای امربه‌معروف و نهی از منکر شدند.

امام‌جمعه لنگرود نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر نسبت به اقدام زشت و ناپسند انجام‌شده واکنش نشان داده و خواستار پیگیری در این مورد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید بر لزوم امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: عصر روز پنج‌شنبه مراسم یادواره ۱۴۲ شهید بزرگ بخش کومله بسیار خوب برگزار شد ولی روز جمعه به بهانه استقبال از یک فرد صعودکننده به کوه، مراسم یادواره بزرگ شهدا را تحت‌الشعاع قراردادند.

وی با بیان اینکه درحالی‌که همه‌جا مراسم شیرخوارگان حسینی بود شهرداری و شورای شهر کومله مراسم استقبال را با این وضع برگزار کرد، گفت: شهرداری ۶ ماه به کارکنان خود حقوق نداده بعد با بودجه دولتی ۱۰۰ متر به میدان را رنگ‌آمیزی و صندلی و دسته‌گل تهیه می‌کند همراه با کف و سوت آن‌هم در ماه محرم، برای اینکه قله دماوند فتح‌شده؟.

امام‌جمعه لنگرود ضمن تحسین فرد صعودکننده به قله دماوند افزود: مراسم استقبال هم خوب است اما نه با کف و سوت آن‌هم در ششمین روز ماه محرم، باید امربه‌معروف کنیم و بگوییم و اگر این کار را نکنیم خودمان زیر سؤال می‌رویم.

بیانیه مشترک هیئت های مذهبی بخش کومله

در همین راستا  هیئت های مذهبی بخش کومله با صدور بیانیه ای مشترک اتفاقات رخ داده را محکوم کردند.

اطلاعیه روابط عمومی بخشداری کومله شهرستان لنگرود

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اباعبدالله
با تسلیت ایام حزن و اندوه ماه پیروزی خون بر شمشیر و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز کومله،به استحضار مردم شریف بخش کومله میرساند برخی اقدامات صورت گرفته در روزهای اخیر موجب آزرده خاطر شدن مردم ولایت مدار و شهید پرور کومله گردید که ضمن احترام مجدد به مقام شامخ شهدا، اطمینان خاطر داده میشود که از طریق مراجع مربوطه موضوع پیگیری خواهد شد.

 

Share