استاندار گیلان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید؛

تقویت اقتصاد استان گیلان و رونق تولید راهکار حل بسیاری از مشکلات است

استاندار گیلان گفت: امروز هم با توجه به هجمه‌های بدخواهان مردم و نظام جمهوری اسلامی که با افزایش و تشدید تحریم ها، در پی ایجاد و افزایش مشکلات معیشتی و اقتصادی برای مردم ایران هستند، مؤلفه‌های ایستادگی، تقویت اقتصاد درونی و رونق تولید راهکار مؤثر برای حل بسیاری از مشکلات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در نخستین برنامه پس از معارفه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: یکی از آموزه‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی نهضت کربلا، ایستادگی و مقاومت برای حفظ و اعتلای آرمان‌های حق و حقیقت از جمله استقلال است.

استاندار گیلان افزود: امروز هم با توجه به هجمه‌های بدخواهان مردم و نظام جمهوری اسلامی که با افزایش و تشدید تحریم ها، در پی ایجاد و افزایش مشکلات معیشتی و اقتصادی برای مردم ایران هستند، مؤلفه‌های ایستادگی، تقویت اقتصاد درونی و رونق تولید راهکار مؤثر برای حل بسیاری از مشکلات است.

دکتر زارع با بیان اینکه در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته تلاش می‌شود تا میزان وابستگی درآمد کشور به فروش یک محصول به حداقل برسد، گفت: در کشور ما هم دولت به دنبال کاهش وابستگی کشور به درآمد حاصل از فروش نفت است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی تولیدی استان سهم خوبی در ایجاد شغل دارند، گفت: فعالیت این واحدهای تولیدی علاوه بر اشتغال آفرینی، در افزایش درآمد ملی نیز تأثیرگذارند.

وی ضمن تشکر از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: مدیران اجرایی شخصاً مصوبات جلسات کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید را پیگیری کنند و این موضوع مهم همواره مورد توجه باشد.

استاندار گیلان، تلاش با جدیت و پیگیری‌های مستمر مدیران اجرایی در روند استان و غلبه بر مشکلات را مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: وجود برخی ضوابط و مقررات نباید موجب ایجاد تنگنا، خلل و یا توقف کار تولید توسط دستگاه‌های اجرایی شود لذا باید مدیران تلاش کنند تا راهکارهای موثر را شناسایی و اجرا کنند.

وی با اشاره به لزوم توسعه واحدهای جدید در شهرک صنعتی افزود: موضوع توسعه پایدار با اولویت حفظ محیط زیست همواره مورد توجه باشد؛ از اینرو تصفیه‌ خانه شهرک صنعتی سفیدرود نیز که تا امروز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، باید پیگیری شود تا در زمان مطلوب کامل‌ شود و زودتر به بهره‌برداری برسد.

در این جلسه مشکلات اعتباری چند واحد تولیدی استان گیلان بررسی و دستورهای لازم از استاندار گیلان صادر شد.

Share