پس از فشار مخالفان مدیر جوان:

پایان زودهنگام جوان‌گرایی در صندوق بازنشستگی | «میعاد صالحی» برکنار شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بالاخره تسلیم فشار مخالفان مدیر جوان صندوق بازنشستگی شد و او را برکنار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاپس از واکنش‌ها و اظهارات نمایندگان مجلس مبنی بر حضور غیرقانونی سید میعاد صالحی بر مسند ریاست صندوق بازنشستگی کشوری و تایید این موضوع از سوی سه نهاد رسمی کشور شامل دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور و همزمان با نزدیک شدن به مهلت نهایی نمایندگان مجلس به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تغییر مدیر این بنگاه اقتصادی مهم کشور بالاخره امروز صالحی از ریاست صندوق بازنشستگی کشوری برکنار شد.

در پی این حواشی صبح امروز نعمت الله ایزدی رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی به صورت موقت از سوی محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سرپرست جدید صندوق بازنشستگی کشوری معرفی شد. او متولد سال ۱۳۳۶ در اصفهان است که می‌توان از جمله سوابق کاری او به مشاور وزیر امور خارجه، سفیر ایران در عمان، دستیار معاونت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، مدیر کل آسیای شرقی و اقیانوسیه وزارت امور خارجه و رئیس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد.

بعد از وعده به افشای قرارداد‌های چندهزار میلیاردی

صالحی ۳۷ ساله، ۱۰ فروردین امسال بعنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری منصوب و پس از فقط ۴ ماه برکنار شد.

صالحی در مدت ۴ ماهه حضور خود در صندوق بازنشستگی برای اولین بار مدارک تحصیلی مدیران صندوق و شرکتهای تابعه را منتشر کرد. او همچنین برای اولین بار جمع حقوق و مزایای مدیران صندوق و شرکتهای تابعه اش را منتشر کرد.

سید میعاد صالحی، در قدم بعدی‌اش صورتهای مالی شرکتهای صندوق بازنشستگی کشوری را منتشر کرد و در تدارک انتشار جزییات پرونده‌ها و پروژه های چند هزار میلیادری زیرمجموعه های این صندوق بود که عمر مدیریتش بر صندوق به پایان رسید.
صالحی در آخرین توییت خود پیش از برکناری‌اش نوشته بود: «هرچه امور صندوق بازنشستگی را شفاف‌تر میکنیم، فشارها و تخریب‌ها نیز بیشتر می‌شود. گام مهم بعدی، انتشار جزییات پرونده‌ها و پروژه‌های چندصد و چندهزار میلیارد تومانی است»

Share