رنجکش در کمیته بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های مناطق نمونه گردشگری گیلان

ظرفیت مناطق نمونه گردشگری در توسعه گیلان هنوز مغفول مانده است

سرپرست اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: ظرفیت‌های سرمایه گذاری مناطق نمونه گردشگری گیلان در توسعه این استان هنوز مغفول مانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یونس رنجکش در کمیته فنی بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های مناطق نمونه گردشگری استان گیلان اضافه کرد: بر اساس موقعیت‌های شناسایی شده و مصوبات دولت ۷۱منطقه نمونه گردشگری در استان از بیش از ده سال پیش مشخص شده‌اند که هنوز از ظرفیت‌های آن در توسعه استان هیچ استفاده‌ای نشده است.

وی مشکلات حقوقی و مداخلات ضوابط دستگاه‌های اجرایی و عدم جدیت لازم در بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها را یکی از مهمترین دلایل اجرایی نشدن طرح‌های گردشگری در این مناطق عنوان کرد.

این مسوول یاد آورشد: باید براساس اصل شفافیت و اجرای دقیق قانون و ضوابط با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی این ظرفیت‌ها بازشناسی و با اولویت‌بندی در یک بازه زمانی مشخص از ظرفیت‌های این مناطق که بیش از یک دهه از ظرفیت‌شناسی آنها می‌گذرد، بهره‌مند شد.

به گفته وی، گیلان استان با موقعیت‌های ویژه گردشگری است که بهره‌مندی صحیح از مناطق نمونه گردشگری می‌تواند نقش مهمی در رشد سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی آن داشته باشد.

در این جلسه مقرر شد: ظرف یک هفته آینده با بررسی مجدد ظرفیت‌های این مناطق و اولویت‌بندی آن‌ها در راستای چگونگی سرمایه‌گذاری از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نسبت به برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی مربوطه مشکلات و چالش‌های مربوطه بر اساس ضوابط و قوانین پیگیری شود.

Share