با رای و تصمیم دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب

رابطین استانی شورای عالی اصلاح طلبان در گیلان و سایر استانها مشخص شدند

رابطان استان‌ها با رای و تصمیم دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب انتخاب شدند و وظیفه اصلی آن‌ها هم ایجاد وفاق و میان اصلاح‌طلبان هر استان و تشکیل شورای متناظر در استان‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان با اعلام اسامی کامل رابطین استان‌های این شورا گفت: رابطان استان‌ها با رای و تصمیم دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب انتخاب شدند و وظیفه اصلی آن‌ها هم ایجاد وفاق و میان اصلاح‌طلبان هر استان و تشکیل شورای متناظر در استان‌ها است.

«جواد امام» در گفت‌وگو با ایرنا با تاکید به وظایف و ماموریت‌های اصلی رابطان استان‌ها، گفت: اصلاح طلبان در این مقطع بیش از هر چیز نیاز به همدلی، همراهی و تعامل دارند که لازمه هر کار و تصمیم مهمی از جمله انتخابات است.
وی خاطرنشان کرد: البته هدف ما تنها انتخابات نیست. رابطان قرار است نیروهای اصلاح‌طلب هر استان را منسجم کرده تا هم‌افزایی نیروها صورت بگیرد و کارها و تصمیمات انفرادی به تصمیمات جمعی تبدیل شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ضمن برشمردن تجارب دوره‌های گذشته، گفت: رابطان بر اساس رای دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب انتخاب و تصویب شدند و این گونه نبود که یک شخص یا حتی یک کارگروه در مرکز این انتخاب‌ها را انجام دهد. البته در برخی استان‌ها، بنا به تنوع قومیتی و گستردگی وسعت و جمعیت، قرار شد رابطان مشاورانی در شورای عالی اصلاح‌طلبان داشته باشند و یا به صورت جمعی کار را پیش ببرند. گرچه در این موارد هم مقرر شد که یک نفر، محوریت داشته باشد.

وی یادآور شد: این افراد بر اساس شاخصه‌های موجود در آیین‌نامه انتخاب شده‌اند که سعی شده است حتی‌المقدور بومی بوده و با نیروها و مختصات‌آشنایی داشته باشند.

رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اظهار داشت: در خصوص نقش و وظایف رابطان سوءتفاهماتی پیش آمده است و برخی دوستان گمان می‌کنند که رابطان قرار است مسئولان ستاد انتخاباتی استان‌ها و عهده‌دار شناسایی کاندیداها و انتخابات افراد و بستن لیست‌ها باشند.  در حالی‌که رابطان وظیفه دارند نسبت به دعوت دبیران احزاب اصلاح‌طلب استان و شخصیت‌های حقیقی در خصوص تشکیل شورای متناظر سیاست‌گذاری در استان اقدام کنند و پس از شکل‌گیری شورا، هیات رییسه شورای مذکور توسط خودشان انتخاب می‌شود.

امام افزود: مهم‌ترین وظایف مشخص‌شده در آیین‌نامه کارگروه هماهنگی امور استان‌ها عبارتست از: رایزنی و پیگیری های لازم برای تعیین اعضای شورای اصلاح طلبان استان، رایزنی و پیگیری های لازم برای شناسایی اعضای پیشنهادی جمع مشورتی استان در مرکز و معرفی آنها به کارگروه استان ها برای تایید و تصویب، ‌ پیگیری تشکیل اولین جلسه شورای اصلاح طلبان استان و نظارت بر انتخاب اعضای هیات رئیسه شورا، ‌ کمک به حل مشکلات احتمالی که در شورای استان قابل حل نباشد و درصورت ضرورت ارجاع موضوع به کارگروه استانها، ارتباط و نظارت مستمر بر روند شکل‌گیری فعالیت شورای استان و ارائه گزارش به کارگروه استانها.

رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی تصریح کرد: رابطان مشروط بر عدم کاندیداتوری انتخابات پیش رو انتخاب شده‌اند و در صورتی که بنای ورود به فعالیت‌های انتخاباتی دارند، از آن‌ها خواسته شده از این سمت کناره‌گیری کنند.

امام در پایان اسامی رابطان هر استان را به شرح زیر اعلام کرد:

Share