در حاشیه انتخاب استاندار گیلان

حسنی و یک دنیا تناقض؛ این داستان تهدید توخالی وزیر کشور!

باید پرسید که وقتی قرار است در نهایت یک غیرگیلانی به عنوان استاندار معرفی شود مگر فرقی هم دارد که نام او «حسن»، «اکبر» یا «اصغر» باشد؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درحالیکه طبق اعلام معاون گیلانی رئیس جمهوری، انتخاب استاندار جدید گیلان مراحل پایانی خود را سپری می کند، در این بین تناقض رفتاری و گفتاری برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز خود به چالشی برای استان تبدیل شده است.

محمدصادق حسنی که با تنها ۶ رای از مجموع ۱۳ رای عنوان ریاست مجمع نمایندگان گیلان را یدک می کشد در جدیدترین اظهارات خود در گفتگو با خبرگزاری فارس مدعی شده است که «وزیر کشور در صورت نگماردن استاندار بومی در گیلان» با چالش مواجه خواهد شد.

او در ادامه مدعی شده است که مجمع نمایندگان گیلان برای انتخاب استاندار به یک وحدت رسیده و متفق‌القول خواستار انتخاب استاندار بومی برای گیلان هستند و وزیر کشور باید به خواسته نمایندگان احترام بگذارد.

حسنی در ادامه با تأکید بر اینکه استاندار گیلان قویاً بومی است، افزود: سیاست دولت قبلاً عدم انتخاب استاندار بومی بود ولی با پیگیری‌های نمایندگان گیلان روند انتخاب استاندار مطلوب است و ‌به‌احتمال‌ زیاد استاندار جدید گیلان بومی است. اگر وزارت کشور برای استان گیلان استاندار غیربومی معرفی کند به نظر مجمع نمایندگان بی‌احترامی کرده و قطعاً وزارت کشور را با اختیارات قانونی خود به چالش می‌کشیم.

این نماینده درحال مدعی شده که مجمع نمایندگان گیلان بر روی گزینه بومی تاکید دارند که پیش از این مجمع نمایندگان گیلان ۵ نفر را به وزیر کشور پیشنهاد کرده بودند که سه نفر از آنها غیربومی بوده است.

درحالی بار دیگر شاهد تناقض رفتاری از سوی حسنی هستیم که صورتجلسه معرفی گزینه های بومی و غیربومی برای استانداری گیلان به امضای او نیز رسیده است.

همچنین ممکن است طی روزهای آتی هیات وزیران به استاندار جدید گیلان رای اعتماد بدهد و ممکن است این فرد غیربومی باشد، آیا غیر از این است که باید اولتیماتوم آقای حسنی مبنی بر انتخاب استاندار بومی را به نوعی اقدام نمایشی بدانیم که در نزد افکار عمومی محلی از اعراب ندارد؟!

از سوی دیگر برخی از گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که دلیل این اقدام نماینده رشت می‌‎تواند از این بابت باشد که هیچ یک از گزینه های غیربومی معرفی شده از سوی مجمع نمایندگان گیلان در نهایت مورد تائید وزارت کشور قرار نگرفته اند که در این صورت باید پرسید که وقتی قرار است در نهایت یک غیرگیلانی به عنوان استاندار معرفی شود مگر فرقی هم دارد که نام او «حسن»، «اکبر» یا «اصغر» باشد؟!

همچنین سوال دیگری که در اذهان مطرح می‌شود این است که آیا می‌شود وزیر کشور را به خاطر انتخاب استاندار غیرگیلانی به چالش کشید درحالی که خود نمایندگان پیش از این بدون وحدت نظر بر روی یک گزینه تعدادی غیربومی را تعرفه کرده اند؟!

آیا در پایان بهتر نیست آقای حسنی به جای اینگونه مصاحبه‌ها گه دیگرحتی عامه پسند هم نیست، به عنوان رئیس مجمع نمایندگان برای ایجاد همدلی بیشتر بین نمایندگان تلاش کند.

جلسه مجمع نمایندگان گیلان با وزیر کشور، یکم مرداد ۹۸/ چند روز پس از معرفی ۵ گزینه به وزیر

گفتنی است  پیش از این ولی داداشی نماینده آستارا پیش از این در گفتگو با دیارمیرزا تاکید کرده بود که «هیچ اولویتی مبنی بر بومی بودن گزینه استانداری در نظر نمایندگان گیلان نیست». اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش نیز اگرچه بر انتخاب یک استاندار بومی تاکید کرده بود اما در نهایت تاکید داشت که مجمع نمایندگان گیلان نمی‌تواند گزینه ای را به دولت تحمیل کند.

Share