آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت:

جوانان استقامت و ولایتمداری را از آزادگان بیاموزند|کربلا معلول انحراف جامعه از غدیر است

نماینده ولی فقیه در گیلان آزادگان را اسطوره های مقاومت و چراغ های فروزان جامعه عنوان کرد و گفت: جوانان استقامت و ولایتمداری را باید از آزادگان بیآموزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا انسان را بیمه می کند.
وی به فضائل حضور در نمازجمعه اشاره کرد و افزود: نمازجمعه نعمتی است که انسان از درون نورانی و معنوی می شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ۲۶ مردادماه مصادف با سالروز ولادت امام هادی(ع) است، تصریح کرد: امام هادی(ع) می فرماید کسی که از خدا بترسد خدا هیبت او را در دل دیگران می اندازد.
آیت الله فلاحتی با تبریک ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به مهین، بیان کرد: گیلان دارای ۲ هزار و ۶۹۳ نفر آزاده است.
وی، آزادگان را اسطوره های مقاومت و چراغ های فروزان جامعه عنوان کرد و گفت: جوانان استقامت و ولایتمداری را باید از آزادگان بیآموزند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر در سه شنبه هفته آینده، خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم مساله غدیر و انتخاب حضرت علی(ع) به عنوان امام امت اسلامی را بگوییم و در زمینه گسترش فرهنگ آن تاکنون کم کاری کردیم.
آیت الله فلاحتی، بخشی از حادثه کربلا را معلول انحراف جامعه اسلامی از غدیر دانست و یادآور شد: اگر به مساله غدیر در جامعه اسلامی می پرداختند حادثه کربلا اتفاق نمی افتاد.
وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در واقعه غدیر فرمود هر کس من مولای او هستم علی مولای اوست، اظهار کرد: اعلام حضرت علی(ع) به عنوان مولا تنها برای دوستی مردم نبوده بلکه مقام رسالت الهی و خلافت امت اسلامی بوده و این امر را در تاریخ به انحراف کشاندند.
امام جمعه رشت به آتش کشیدن مسجدالاقصی در سال ۱۳۴۸ توسط صهیونیست ها اشاره کرد و افزود: این روز به نام مسجد نامگذاری شده است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به ولادت امام موسی بن جعفر(ع)، بیان کرد: امام(ع) فرمود جوانمردی ندارد آنکه از دین بویی نبرده باشد.
وی به روز صنعت دفاعی در تقویم کشور اشاره کرد و گفت: این روز را به اهالی صنعت دفاعی کشور تبریک می گوییم.
نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه پیرو ویژگی های نظام خانواده از نگاه اسلام از هفته های گذشته، تصریح کرد: الگوسازی، الگودهی و الگوگیری از وظایف والدین و مسئولان جامعه نسبت به فرزندان است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه فرزندان امروز عهده دار مسئولیت در آینده هستند، خاطرنشان کرد: وظیفه داریم آینده ساز جامعه آینده خود باشیم.
وی، مسئولان جامعه را الگودهنده و الگوساز ذکر کرد و گفت: امام علی(ع) فرمود که مسئولان تربیتی قبل از اینکه بخواهند دیگران را هدایت کنند ابتدا باید خود را هدایت کرده باشند.
امام جمعه رشت با تاکید براینکه اگر می خواهید دیگران را اصلاح و مدیریت کند ابتدا باید خود را تربیت و اصلاح کند، یادآور شد: کسی که خود را مسئول و پیشوای جامعه قرار می دهد ابتدا باید خود را تربیت کند.

Share