سرپرست پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان خبر داد:

بارش رگبار باران در گیلان تا اوایل هفته آینده | دریا با احتیاط مناسب است

سرپرست پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان با اشاره به بارش رگبار باران با گذر امواج ناپایدار از این منطقه، گفت: دریا برای امروز با احتیاط مناسب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، مازیار غلامی با اشاره به اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان از استقرار جوی غالباً پایدار در منطقه دارد، اظهار کرد: در این مدت آسمان استان گیلان صاف و آفتابی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا اوایل هفته آینده نیز در استان گیلان تداوم خواهد داشت، افزود: در این مدت گاهی با گذر امواج کم و بیش ناپایدار شاهد افزایش ابر و رگبار خواهیم بود.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه آسمان استان برای امروز پنج شنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد و افزایش نسبی دما است، گفت: دریا نیز با ارتفاع موج بین نیم متر تا یک متر برای شنا نامناسب یا با احتیاط مناسب است.

وی همچنین به پیش بینی شرایط جوی روز جمعه در استان گیلان نیز اشاره و بیان کرد: براساس الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی آسمان استان گیلان برای فردا کمی تا نیمه ابری و برخی از ساعت ابری همراه رگبار باران، احتمال وقوع رعد و برق و ورزش باد پیش بینی شده است.

غلامی ادامه داد: ارتفاع موج دریا خزر برای روز جمعه نیز یک متر تا دو متر پیش بینی شده که از عصر این روز برای انجام فعالیت‌های مرتبط به ویژه شنا نامناسب است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز تا قسمتی ابری به تدریج با افزایش ابر و وزش باد همراه خواهد شد، افزود: بیشینه دمای شهر رشت ۳۲ درجه سانتیگراد و رطوبت نیز ۹۰ درصد است.

غلامی یاد آورشد: برای فردا نیز آسمان شهر رشت کمی تا نیمه ابری، گاهی با افزایش ابر و وزش باد و در برخی از آنها ساعت همراه با رگبار و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

Share