در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لنگرود مطرح کرد:

اعتبارات ۲۷ میلیارد تومانی شهرستان لنگرود در سال ۹۸

مصطفوی، معاون عمرانی فرمانداری لنگرود گفت: از محل های استانی(تملک دارایی) ۳% نفت و گاز و از محل ماده ۱۸۰، در جمع بیش از ۲۷ میلیارد تومان قدرالسهم شهرستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لنگرود به ریاست محمّد رنجبر نیاوُل، سرپرست فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد.

سرپرست فرمانداری لنگرود در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان؛ گفت: کمیته برنامه ریزی تعیین کننده خط مشی شهرستان است و به عنوان سند تدبیر و توسعه چراغ راهنما و نقشه راه شهرستان محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در لنگرود افزود: امسال جهت گیری و میزان اعتبار اولویت‌های بودجه کمیته برنامه ریزی شهرستان در راستای اتمام پروژه های نیمه تمام است ضمن اینکه تلاش برای اختصاص اعتبار در بخشهای آسفالت معابر روستایی، تامین آب شرب، کشاورزی، طرح تجهیز اراضی کشاورزی، اجرای طرح هادی و بازنگری طرح هادی در جهت عمران و آبادانی شهرستان از شاخص های مهم ارزیابی و تخصیص بودجه می‌باشد.

رنجبر سپس با اشاره به اینکه امسال با کمک و تلاش بی شائبه مهندس لاهوتی در جذب اعتبارات ملی توانستیم کارهای عمرانی بزرگی را در شهرستان لنگرود به بهره برداری برسانیم و در روزهای آینده نیز افتتاح بیمارستان و سد لاستیکی گالشکلام را در شاهد خواهیم بود، گفت: علی رغم همه این موارد شهرستان لنگرود با توجه به اشرافی که وجود دارد جهت اجرای بسیاری از پروژه های مهم نظیر احداث سد لاستیکی اطاقور که در سازمان برنامه و بودجه به دستور دکتر نوبخت قول مساعدت آنرا دریافت کردیم امیدوارم در جهت تامین وجذب اعتبارآن اقدامات لازم انجام گردد

وی تاکید کرد: کلیه روسای ادارات و دستگاه های ذیربط باید در راستای میزان اعتبارات اختصاص یافته استانی مطلع باشند و با جدیت برای جذب به موقع اعتبارات تلاش و تدبیر وبرنامه ریزی داشته باشند.

فرماندار لنگرود افزود: جا دارد از شهرداران لنگرود و چاف و چمخاله که تنها به جذب اعتبارات استانی تکیه نکردند بلکه با ایده های خلاقانه و نوآورانه در جهت تحقق جذب اعتبارات ملی و… گامهای بزرگی برداشتند و این رویکرد آنان با فراهم کردن بستر لازم برای ورود سرمایه گذاران، در افق روشن و توسعه شهرستان بسیار تاثیر گذار است و جای تقدیر دارد.

معاون عمرانی فرمانداری لنگرود در این جلسه گفت: بودجه براساس دو اصل محوریت و جمعیت توزیع اعتبارات استان شکل گرفته است که بنا بر اعلام آمار و اطلاعات توسط مدیران به سازمان برنامه ریزی بودجه، برنامه ریزی صورت می گیرد.

مصطفوی با بیان اینکه بر اساس ضوابط بودجه تعدادی از دستگاه ها از محل تملک دارایی و ۳% نفت، گاز، آب و فاضلاب روستایی، بنیاد مسکن، نیروی انتظامی و بسیج به صورت خاص بین یک الی ده درصد پیش بینی بودجه شده است که سهم بنیاد مسکن بخاطر شرایط خاص و اهمیت ممتاز طرح های هادی در روستاها توان اعتبار را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بالای ۴ میلیارد تومان برای کل اعتبارات طرحهای هادی در سال جاری در نظر گرفته شده است که سرجمع ۵ تا ۸ درصد اعتبارات شهرستان است همچنین ده درصد اعتبار به توسعه آب شرب روستایی با اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد تومان، می باشد.

مصطفوی گفت: از محل های استانی(تملک دارایی) ۳% نفت و گاز و از محل ماده ۱۸۰، در جمع بیش از ۲۷ میلیارد تومان قدرالسهم شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بدین اساس بخشهای از زیر ساختها بخاطر فعالیت در سال های گذشته شهرستان لنگرود در بعضی از شاخص ها به نسبت استانی و کشوری بالاتر بوده و در بخشهایی نیز قدری عقب بوده ایم که امیدواریم در برنامه ریزی شهرستان به این موضوعات توجه خاص نماییم

Share