تمامی متهمان پرونده در بازداشت هستند

قائم مقام قالیباف در شهرداری اعدام شد؟

با اعلام اتهام جاسوسی علیه عیسی شریفی این احتمال مطرح شده که ارجاع پرونده به سازمان قضایی نیروهای مسلح می‌تواند در ارتباط با اتهامات امنیتی او باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک منبع آگاه در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در خصوص آخرین وضعیت عیسی شریفی توضیحاتی داد.

یک منبع آگاه در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در واکنش به انتشار خبر اعدام عیسی شریفی گفت: پرونده مربوط به این فرد همچنان در مرحله صدور کیفرخواست قرار دارد و بزودی به دادگاه ارسال می‌شود.

وی افزود: طبیعتا قبل از بررسی پرونده‌ای در دادگاه نمی‌توان حکمی صادر کرد و خبر اعدام شریفی از اساس کذب است.

این منبع آگاه ادامه داد: تمامی متهمان این پرونده در بازداشت هستند و بزودی و بعد از ارسال کیفرخواست به دادگاه، جلسات رسیدگی به اتهامات آن‌ها برگزار می‌شود.

شریفی در تمام ۱۲ سالی که محمدباقر قالیباف شهردار تهران بود بدون هیچ حاشیه و در حالی که بندرت به مصاحبه تن داد، در کنار او بود.

شریفی سرانجام در اواخر دوره قالیباف از شهرداری تهران استعفا داد و مدتی بعد شورای شهر چهارم از او تقدیر کرد.

پس از استعفایشریفی که همزمان با پیروزی اصلاح‌طلبان در شورای شهر پنجم بود، او از ایران خارج شد. ناصر امانی، معاون وقت شهرداری علت خروج او از ایران را بیماری فرزندش عنوان کرد.

پس از انتخاب شورای شهر پنجم، زمانی که گزارش‌هایی مبنی بر حضور “چهار هزار حقوق‌بگیر غیرقانونی” در شهرداری جنجالی شد، این انتقاد مطرح شد که اساسا در ساختار اداری شهرداری سمت عنوان قائم مقام تعریف نشده است، هرچند آقای شریفی معاونت امور مناطق شهرداری را هم بر عهده داشت.

نام شریفی با پرونده املاک نجومی شهرداری هم گره خورده بود، زمین‌ها و خانه‌هایی که با مبلغی بسیار کمتر از ارزش واقعی در اختیار شماری از مقامات دولتی و نظامی و قضایی ایران قرار گرفت. قوه قضائیه پس از بازداشت عیسی شریفی اعلام کرد برخی از این اموال غیرمنقول او را توقیف کرده و به شهرداری بازگردانده است.

Share