نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

فقط ۱۸ زندان استاندارد در کشور وجود دارد | ضرورت رسیدگی فوری به پرونده قتل شیرمحمدعلی

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به قتل شیرمحمدعلی در زندان توسط دو قاتل سابقه دار آن هم به وسیله ضربات چاقو، تأکید کرد: طبق دستور رئیس قوه قضاییه باید قصور احتمالی مأموران و انگیزه قاتلان از این اقدام مجرمانه مشخص شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، یحیی کمالی پور با اشاره به قتل شیرمحمدعلی در زندانی فشافویه، تصریح کرد: بارها این موضوع که بند زندانیان خطرناک باید از سایر زندانیان جداسازی شود، مطرح شده و چنین اتفاقاتی در زندان‌ها حتی یک مورد هم تبعات جبران ناپذیری برای کشور به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم با تأکید بر اینکه علت قتل مرحوم شیرمحمدی توسط دو قاتل سابقه دار آن هم به وسیله ضربات چاقو باید مشخص شود، گفت: باید معلوم شود که آلت قتل چطور وارد محیط بسته زندان شده است و باید به طور جدی با متخلفان این پرونده بررسی شود.

قوه قضاییه برای جلوگیری از تکرار چنین وقایعی به فکر باشد

وی با بیان اینکه رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان زندان‌ها برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی باید فکری عاجل داشته باشند، افزود: طبقه بندی زندانیان یک ضرورت است که نیاز به اختصاص بودجه دارد.

فقط ۱۸ زندان استاندارد در کشور وجود دارد

کمالی پور با اعلام اینکه فقط ۱۸ زندان استاندارد در کشور وجود دارد، ادامه داد: سایر زندان‌‎ها شرایط مناسبی ندارند و حجم بالای جرایم کیفری می‌‎طلبد که دستگاه قضایی فکری اساسی برای تکرار این ماجراها داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه به سازمان زندان‌ها و دادستانی کل کشور برای بررسی قصور احتمالی مأموران، تأکید کرد: ابعاد مختلف این حادثه باید مشخص و گزارش آن به مردم ارائه شود.

به گزارش خانه ملت، هفته گذشته “علیرضا شیرمحمدعلی” زندانی ۲۱ ساله در زندان فشافویه مورد حمله دو قاتل سابقه دار قرار گرفت و با ۳۰ ضربه مجروح شد. کیفرخواست متهمان پرونده قتل عمدی «علیرضا شیرمحمدعلی» ۲۲ خردادماه صادر شد. رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در این باره گفته است: حمله و مجروح کردن شیرمحمدعلی زندانی فشافویه در ۹۰ ثانیه رخ داد و مأموران زندان بلافاصله بدن مجروح او را به درمانگاه منتقل کردند.

Share