فرماندار املش خبر داد:

افزایش ۸ درصدی اعتبارات شهرستان املش در سال ۹۸

یونس محمودی گفت: سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ۲۱۰ پروژه در شهرستان املش اختصاص یافته بود که این رقم امسال به ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان یعنی ۸ درصد بیشتر از سال گذشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یونس محمودی، فرماندار شهرستان املش در جلسه کمیته برنامه ریزی این که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های املش و رودسر برگزار گردید، اظهار داشت: سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ۲۱۰ پروژه در شهرستان املش اختصاص یافته بود که این رقم امسال به ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان یعنی ۸ درصد بیشتر از سال گذشته است.

محمودی با اشاره به اینکه براساس جمعیت و نیمه برخوردار بودن املش، این شهرستان می‌بایست نسبت به سال گذشته از اعتبارات پائین‎تری بهره‌مند می‌شد، گفت: با اتخاذ سیاست‌های مؤثر در سطح استان و حمایت‌های مسئولین شاهد رشد اعتبارات هستیم و امیدواریم با ادامه‌دار بودن این روند حمایتی بتوانیم موانع، مشکلات و انسدادهای موجود در این شهرستان را حل کنیم و شاهد رشد و شکوفایی پروژه‌های عمرانی باشیم.

وی بر ضرورت اجرا و تحقق پروژه‌های عمرانی و زیرساختی نیمه‌تمام املش بر اساس سیاست‌های راهبردی دولت تأکید کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید همت و تلاش بیشتری داشته باشند تا شاهد شرایط خوب و مؤثر در تحقق پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان باشیم.

فرماندار شهرستان املش در ادامه اظهار کرد: پروژه های نیمه تمام بالای ۵۰ درصد تا سطح ۷۵ درصد توسط کارشناس دبیرخانه فرمانداری دریافت و مورد بررسی قرار گرفت و برخی از بندها مثل بند ماده ۲۶ قانون برنامه ششم ۵ تا ۸ درصد از پروژه های عمرانی شهرستان به پروژه های نیمه تمام بنیاد مسکن اختصاص یافت که براساس نص صریح قانون ابلاغی مصوب، این طرح‌ها در قالب تهیه، بازنگری و اجرای طرح هادی بویژه پرداخت مطالبات پیمانکاران استانی در این شهرستان است.

نماینده عالی دولت در املش آب شرب و زراعی را به ‌عنوان یکی از مشکلات زیستی مردم دانست و بیان کرد: اجرای طرح‌های هادی روستایی از ضروریات است و هر روستایی که فاقد طرح هادی باشد یعنی آن روستا فاقد شناسه اقتصادی و اجتماعی بوده که هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در حوزه کاری، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و روبنایی و زیرساختی در این روستاها شکل نخواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان از اختصاص پنج میلیارد تومان به خانه فرهنگ و هنر املش از دور دوم سفر ریاست جمهوری خبر داد و تصریح کرد: املش مهد آزادمردان، نامداران در حوزه فقهی و کلامی، طبی و پزشکی بوده که احداث خانه فرهنگ و هنر در این شهرستان می‌تواند از مهم‌ترین زیرساخت‌های این شهرستان قرار گیرد.

Share